De kerstpakkettentrends voor komende feestmaanden
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: daniellevanderblom | Via Artikel Post
Gezien: 1490 |
Aantal woorden: 410 |
Datum: Sat, 10 Sep 2011 |
0 commentaar
Ondanks dat de kerst nog ver weg is, zijn sommige bedrijven alweer gestart met de voorbereidingen voor het jaarlijkse kerstpakket. Elk jaar zijn er bepaalde trends te detecteren op de kerstpakketmarkt. Het is dan ook leuk om nu alvast te bedenken welke trends in de komende feestdagen terug te vinden zullen zijn.
Trend 1: Het goede doel
Deze tend is meer een voortzetting van een trend die al langer gaande is; het goede doel pakket. Ik weet niet of dat bedrijven echt meer geïnteresseerd zijn in het goede doel of dat ze meer sociale druk ervaren, maar het goede doel blijft stijgen in populariteit. Opvallend is het dat slechts een kwart van de bedrijven het steunen van een goed doel bekend maakt aan hun klanten. Dit betekent dat de meeste bedrijven niet het goede doel steunen om daarmee goodwill te kweken bij hun klanten.
Trend 2: Het duurzame kerstpakket
Het lijkt op de eerste trend, maar het is toch een daadwerkelijk andere trend: het duurzame pakket. Hoewel een duurzaam pakket veel op het steunen van een goed doel lijkt is het toch significant anders. Bij een duurzaam pakket zal geen geld gedoneerd worden aan een bepaalde instelling of stichting. Een duurzaam pakket is samengesteld door producten die weinig mogelijk invloed hebben op de natuur. Het doel van duurzaamheid is om hedendaagse behoeftes te kunnen voorzien zonder dat latere generaties hier last van krijgen.
Trend 3: Het persoonlijke kerstpakket
Het persoonlijke pakket. Vooral bij relatief kleine bedrijven is dit een populaire keuze. Omdat mensen het waarderen dat hun werkgever moeite voor hun doet is een persoonlijk cadeau eigenlijk altijd wel goed. Dit hebben de bedrijven ook opgepikt waardoor je steeds vaker zelf samengestelde pakketten tegenkomt. Enige nadeel hiervan is dat het samenstellen van een persoonlijk kerstpakket een relatief tijdrovende klus is.
Over de Auteur
Daniëlle van der blom is vroeger medewerkster geweest op de communicatieafdeling van een midden-groot bedrijf
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen