Heb jij al je bikini body? Hier wat tips

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: eline
Gezien: 65 | Aantal woorden: 516 | Datum: Fri, 17 Feb 2017 | 0 commentaar

Ieder jaar is het weer hetzelfde liedje: goede voornemens! Minder snoepen, stoppen met roken en natuurlijk: afvallen. Voor de een is het een kwestie van eens of twee keer in de week een sportschoolbezoekje, de ander heeft er meer moeite mee. Wat zijn nou belangrijke punten als je wilt afvallen?

Gezond eten

Veel mensen denken nog steeds dat je moet afvallen door jezelf van alles te ontzeggen, jezelf uit te hongeren en zelfs allerlei speciale shakes te drinken. De werkelijke truc achter structureel afvallen en goed in je vel zitten schuilt hem echter niet in zo’n rigoureuze en vooral tijdelijke verandering. Je kunt het beste zorgen dat er altijd gezond eten op tafel staat (minimaal 3 keer per dag, altijd ontbijten!) en dat je wat minder (ongezonde) snacks tussendoor eet. Eens in de zoveel tijd is een keertje zondigen ook niet zo erg. Op die manier kun je al veel makkelijker afvallen en je nieuwe gewicht behouden.

Voldoende bewegen

Als je totaal niet gewend bent aan bewegen, is direct heel zwaar sporten misschien wat teveel gevraagd. Beter kun je beginnen door wat simpele dingen aan te passen. Loop of fiets bijvoorbeeld eens op afstanden waarvoor je normaal de auto pakt. Dat scheelt vaak al een hele hoop. Ben je wat fanatieker aan het sporten, let dan goed op wat je doet. Nog steeds heerst er een gedachte dat je vooral cardio-oefeningen moet doen om af te vallen. Dat is niet waar. Juist krachttraining (in combinatie met cardio) zorgt ervoor dat je afvalt. Als je bang bent voor teveel spieren: niet gevreesd, zo’n vaart loopt dat niet.

Metabolisme op peil houden

Het is bovendien belangrijk dat je metabolisme hoog blijft, zodat je lekker veel calorieën verbrandt. Met een goeie combi van cardio en krachttraining gebeurt dit al. Daarbij is voldoende water en af en een kop koffie (of 2) in de ochtend goed om de boel lekker op gang te houden. Als je vet en koolhydraten wat meer vervangt door eiwitten (zoals er onder andere in noten, mager rundvlees, eieren en kip zitten), dan ben je al een heel eind op weg!

Eenvoudig

Eigenlijk is het heel eenvoudig. Bedenk ook, dat hoe geleidelijker je veranderingen doorvoert, hoe eenvoudiger het is om je nieuwe lifestyle op de lange termijn vol te houden. Je hoeft dus niet meteen ingrijpende dingen te doen en medicijnen te kopen en met behulp daarvan af te vallen – sowieso moet je hiervoor de arts raadplegen en moet je een behoorlijk hoge BMI hebben, wil het gebruik geoorloofd zijn. Begin met bewegen en langzaam je eetpatroon veranderen, en je zult zien dat je al een heel eind komt met afvallen!



Over de Auteur

Eline Vreedenberg is ervaringsdeskundige op allerlei vlakken die te maken hebben met gezondheid en je goed voelen.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[109 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[95 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[74 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[61 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo