FB pix Promotieartikelen uitdelen: communicatie op een internationale beurs - Artikelpost

Promotieartikelen uitdelen: communicatie op een internationale beurs

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 1705 | Aantal woorden: 813 | Datum: | 0 commentaar

Beurzen zijn een geweldige gelegenheid om leveranciers en klanten te ontmoeten. Het doel van beurzen is om je producten of diensten aan potentiele klanten aan te bieden en naast dat je de beste informatiestand hebt, is het essentieel dat je een herinnering meegeeft. En hoe we dat doen? Met originele, bruikbare en stijlvolle promotieartikelen.

Promotieartikelen uitdelen

Waarom zou je meedoen met een beurs?

Een beurs is een krachtig marketingmedium. Beurzen brengen internationale kopers en duizenden verkopers op hetzelfde moment samen. Het zijn niet alleen plekken waar alle grote spelers uit de industrie samenkomen, maar ze geven de bezoeker ook de kans om veel producten samen te kunnen zien. Zo kan men ze uitproberen of vergelijken, maar ook demonstraties bijwonen en gedetailleerde vragen stellen. De tentoonstellingen geven de bezoekers een volledig overzicht van de markt en de industrie.

De beurzen geven je de kans om;

  • Nieuwe klanten te werven,
  • Relaties met bestaande klanten te versterken,
  • Nieuwe producten en services introduceren,
  • Producten demonstreren en promoten,
  • Het imago van je bedrijf versterken,
  • Het creëren en versterken van je merk.

Bij beurzen komt er vaak extra media-aandacht kijken. Daarnaast is een beurs de perfecte plek om erachter te komen wat de behoeftes van je klanten zijn, deze behoeftes te identificeren en directe feedback te ontvangen over je producten. Ook is het dé plek om lokale vertegenwoordigers en leveranciers te vinden voor het uitwisselen en verzamelen van informatie over je markt.

Hoe kan je goed communiceren op een internationale beurs?

Succesvolle communicatie begint met een goede voorbereiding. Maak een plan voor je beurs en stel doelen voor jezelf. Als je naar een beurs gaat, moet je weten welk publiek daarop afkomt om je communicatie effectief en relevant te maken. Je stand moet je bedrijf reflecteren en een betrouwbaar beeld geven. Er kunnen visitekaartjes en brochures worden uitgedeeld. Je banner of vlag zorgt ervoor dat je boodschap overkomt en geeft je de kans om over je producten of diensten te communiceren. Je kan ook kiezen voor de professionele promotieartikelen zoals de bedrukte pen. Dit effectieve reclamemiddel komt altijd van pas.

Welke promotieartikelen moet je kiezen?

Als je een cadeautje voor je bezoekers op de beurs wil bedenken, moet je duidelijk voor ogen hebben of je een bestaand product met jouw logo wil laten bedrukken, of dat je iets speciaals wil bestellen. Een zeer praktische en goedkope oplossing is om oudere merchandising te gebruiken voor nieuwsgierige bezoekers en om nieuwe promotieartikelen te gebruiken voor VIP klanten of bezoekers. Maar wat is dan het beste cadeau?

Dat hangt natuurlijk af van drie dingen: het soort bedrijf dat je hebt, het soort beurs waarop je staat en het budget dat je uit wil geven. Het is daarom wenselijk om naar een bedrijf met promotieartikelen te gaan dat variatie biedt. Bij Maxilia kan je bijvoorbeeld een breed scala aan promotieartikelen laten bedrukken, zoals waterflesjes. Naast gewone bedrukte waterflessen, kan je ook Doppers laten bedrukken met je logo. De opties voor promotieartikelen zijn eindeloos en kunnen variëren van technische producten zoals een USB-stick tot gastronomische cadeaus zoals een bedrukte wijnfles of een trendy bedrukte paraplu. Maar het belangrijkste is dat het promotieartikel er vooral uitspringt als het gaat om marketingstrategie.

De impact van de promotieartikelen op beurzen

Op beurzen maak je reclame voor je bedrijf en de promotieartikelen helpen je bij het verkrijgen van een goede naam. Ze kunnen je bedrijf versterken, ze geven je klanten de kans om zich jou beter te herinneren en ze bieden informatie aan geïnteresseerden. Daarnaast zal het uitdelen van cadeautjes een gevoel van dankbaarheid en vertrouwen geven aan je organisatie. Na de beurs zal je herinnerd worden en is de kans groter dat je bezoekers actie ondernemen waarbij ze jouw bedrijf betrekken.

Probeer ook in verschillende talen te communiceren via je promotieartikelen, maar focus je vooral op het Engels. Haal je toekomstige klanten binnen met je handige promotieartikelen. Succes!



Over de Auteur

Beurzen zijn een geweldige gelegenheid om leveranciers en klanten te ontmoeten. Het doel van beurzen is om je producten of diensten aan potentiele klanten.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Superfijne klanten
Superfijne klanten

€ 20,99
Toon product

$100M Leads
$100M Leads

€ 32,69
Toon product

Trading In The Zone
Trading In The Zone

€ 37,79
Toon product

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[199 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo