Tips voor narrowcasting

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: sannevermeulen
Gezien: 487 | Aantal woorden: 530 | Datum: Fri, 1 May 2015 | 0 commentaar

Ondanks dat narrowcasting door steeds meer mensen wordt opgepikt, is het voor velen ook nog een onduidelijk gebied. Met narrowcasting zend je informatie uit op beeldschermen. Dit gebeurt echter op een specifieke plaats voor een specifieke doelgroep en met een specifieke boodschap. Het is een methode die heel breed ingezet kan worden en kan door elk bedrijf worden toegepast. Je zou narrowcasting alleen al intern kunnen gebruiken. Hang beeldschermen op in de kantine, bij het koffiezetapparaat of bij de lift. Op plaatsen waar je personeel moet wachten, nemen ze dan het nieuws over het bedrijf op. Wat laat je dan zien op zo’n beeldscherm? Dat kunnen verjaardagen zijn van werknemers, het laatste nieuws, vacatures, het lokale weerbericht en nieuws, de behaalde resultaten van het bedrijf en je zou nieuwe werknemers voor kunnen stellen. Dit is nog maar een kleine greep uit de vele mogelijkheden die je hebt met narrowcasting. Begin jij net met narrowcasting? Lees dan aandachtig de volgende tips door.

Tips

Voordat jij aan narrowcasting begint, moet je een aantal zaken goed op een rijtje zetten. Ten eerste moet je weten wat je doelstelling is. Wat wil jij bereiken met je schermen en wie is je doelgroep. Baken dat goed af voordat je je zomaar ergens mee begint. Daarnaast moet je bedenken op welke plaatsen je de schermen gaat hangen. Gebruik je het intern? Dan zijn de bovengenoemde plaatsen zeker geschikt. Houd rekening met de technische aspecten van waar je het beeldscherm plaatst. Schijnt de zon er op? Hoe hoog hang je het beeldscherm? Vanaf welke afstand is het nog leesbaar? Misschien wel het belangrijkste punt: denk na over de content! Wat er op die beeldschermen staat, moet de aandacht trekken van de doelgroep. Je hebt geen audio mogelijkheden. Je moet de mensen dus aanspreken door middel van teksten en illustraties.Door middel van narrowcasting houd jij jouw doelgroep op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Zorg er dan ook voor dat het nieuws altijd actueel is en moedig je kijkers aan om jouw bedrijf te gaan volgen op de verschillende social media kanalen. Onthoud wel dat het scherm niet voor jou kan verkopen. Het wekt interesse, maar verkoopt niet. Het moet als een combinatie werken: kijkt de klant naar het scherm, spreek diegene dan aan. En last but not least, zorg voor een call to action in je content. Zet de mensen aan tot actie.

Wees voorbereid

Bij narrowcasting draait het dus voor een groot deel om de voorbereiding. Maak een wel doordacht plan en ga alleen samenwerkingen aan met bedrijven die dezelfde doeleinden hebben als jij. Zorg ervoor dat je kunt groeien en dat de leverancier met je mee kan groeien. Narrowcasting kan erg veel betekenen voor je bedrijf, mits je het goed doet. Kijk hier voor meer informatie over narrowcasting.



Over de Auteur

Sanne Vermeulen, expert op het gebied van marketing en communicatie. 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[183 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[100 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[81 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[61 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo