FB pix Waarom is Guerrilla marketing anders dan de rest? - Artikelpost

Waarom is Guerrilla marketing anders dan de rest?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 1428 | Aantal woorden: 402 | Datum: | 0 commentaar

Houd je ervan om de regels te volgen en te doen wat je wordt verteld? Juist, wij ook niet, en daarom is guerrilla marketing perfect voor vrije geesten zoals jij en ik.Het doel van ieder marketing plan is het bereiken van de consument. Het verschil is hoe dat specifieke doel bereikt gaat worden. Traditionele marketing gebruikt dan ook de traditionele media van vandaag zoals drukwerk, radio en televisie. Bij Guerrilla marketing daarentegen ligt de focus meer op buitenshuis “event” marketing.Het gaat bij Guerrilla marketing niet over “wat” maar over “hoe”: Hoe ben je van plan de consument te bereiken? Guerrilla marketing is de kunst van het bereiken van je doelgroep op manieren die spannend, onverwachts en gedenkwaardig zijn. Die attitude en aanpak zijn wat Guerrilla onderscheid van andere marketing vormen.

Een van de manieren hoe guerrilla anders is is dat het niet werkt binnen een bestaande set van variabelen zoals bij traditionele media. De echte dappere guerrilla marketeer weet dat de kansen niet alleen te vinden zijn in de conventionele methodes. In plaats daarvan focust guerrilla zich op het bereiken van consumenten door een ervaring the creëren die special bestemd is voor een bepaalde doelgroep.

Daarentegen, net als hoe kleding van uit de tijd kan veranderen in chic vintage kan het opnieuw verbeelden van traditionele media zelfs ‘niet’traditioneel worden. In deze wereld waar het erom draait wie het slimst is blijven verschillende bureaus en merken competitief door keer op keer manieren te verzinnen om traditionele media te gebruiken op ‘niet’traditionele manieren.

De guerilla spirit is je kans om al die tijden dat je dacht dat het wel een goed idee zou zijn om X te gebruiken om interesse te genereren te omarmen. Guerilla marketing stelt je in staat om gebruik te maken van deze deze impulsen - die “gekke” ideeën - waardoor je niet alleen gebruik maakt van je eigen creativiteit, maar ook nog eens je doelgroep benaderd op een nog niet geëvenaarde manier!



Over de Auteur

Reclamebureau Holland is het middelpunt van uw communicatie.
Bekijk hier onze nieuwste site of neem eens een kijkje op Reclamebureau Holland en Albrecht Design

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[199 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[91 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo