FB pix Privé relaties en zakelijke relaties - Artikelpost

Privé relaties en zakelijke relaties

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 1266 | Aantal woorden: 639 | Datum: | 0 commentaar

Wanneer je aan het werk bent kom je vaak nieuwe contacten tegen. Denk aan je collega's, leveranciers, klanten et cetera. Bij alle contacten kun je diverse doeleinden hebben. Bij collega's wil je gewaardeerd worden en als je leidinggevende bent wil je gehoord worden. Bij leveranciers wil je snelle levering en fikse korting et cetera. Ook in je privé leven kom je nieuwe contacten tegen. Hetzij op feesten, tijdens het winkelen, noem maar op. Ook hier heb je weer verschillende doelen voor ogen. Zo wil je door je betere vrienden gesteund worden en een luisterend oor ontvangen, bij andere wil je gezien worden et cetera.

Zoals we kunnen concluderen heb je dus in zowel in je privé leven als zakelijke leven veel verschillende contacten, contactmomenten en doelen. Hoe ga je hier nu mee om?

Contactmomenten




Het eerste contactmoment bepaalt meestal de kans hoe vaak je nog iemand ziet. Bij zowel privé als zakelijk moet het eerste contactmoment een goede feeling naar beide partijen geven om het contact voort te blijven zetten. Voor zowel privé als zakelijk kan dit natuurlijk zeer belangrijk zijn. Immers wil je wellicht met deze prospect zaken doen of wil je met deze persoon een goede vriendschap bouwen of wellicht verliefd raken. Het is daarom van belang om jezelf te zijn bij het eerste contactmoment om voldoende vertrouwen op te wekken.

Doelen
Afhankelijk van je doelen bekijk je of er een tweede contactmoment komt. In principe zou je zeggen dat je dit alleen bij het zakenleven doet, maar laten we eerlijk zijn. Als je die vrouw of man niet ziet zitten dan komt er in het privé leven ook geen tweede contactmoment. Ik wil hiermee zeggen dat je ook bij je privé leven bepaalde doelen voor ogen hebt waarom je met mensen om gaat. Dit hoeft helemaal niet in materalistische zin zijn, maar als jij het idee hebt dat je bij een bepaalde relatie geen 'winst' voor jezelf behaald dan is het zinloos om hierin te investeren. Winst kan liefde, waardering, luisterend oor, troost et cetera zijn. Natuurlijk hoeft dit direct terug te 'betalen', maar dat is het mooie aan het privé leven. In het zakenleven daarentegen wil je wel vaak op korte termijn al wat winst boeken. Winst kan korting bij een leverancier zijn, een nieuwe klant, leuke, goede collega's et cetera. Het belangrijkste hierbij is dat dit ook op lange termijn voortgezet kan worden, maar op korte termijn al snel inzichtelijk is.

Geschenken
Er zijn nog talloze overeenkomsten tussen het privé leven en het zakelijke leven. Toch wil ik uit eigen ervaring nog wat zeggen over geschenken. Bij geschenken denken vaak mensen in het privé leven alleen maar aan liefdesgeschenken of verjaardagsgeschenken. Toch zijn kleine dingen ook al een geschenk, zoals een bosje bloemen op zijn tijd of een keer uit eten met iemand. Elk contactmoment kan een geschenk zijn. Zo ook in het zakenleven, en dit hoeft niet eens alleen naar de klant te zijn. Zo zijn er ook relatiegeschenken voor werknemers, leveranciers en andere. Het belangrijke aan een relatiegeschenk is dat, zowel in het privé leven als het zakenleven, deze van toegevoegde waarde is. Het moet blijvend zijn. Hetzij in gedachten, hetzij in fysieke toestand dat mensen ermee kunnen pronken. 

 

Over de Auteur

Nico den Engel is werkzaam bij Berendsohn relatiegeschenken. Wij zijn gespecialiseerd in unieke, design relatiegeschenken. Wij geloven dat elk relatiegeschenk uniek dient te zijn.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Traumasporen in lichaam, brein en geest
Traumasporen in lichaam, brein en geest

€ 27,50
Toon product

The Powerless Trilogy- Powerless
The Powerless Trilogy- Powerless

€ 12,50
Toon product

The Reappearance of Rachel Price (Special Edition)
The Reappearance of Rachel Price (Special Edition)

€ 13,99
Toon product

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[199 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[95 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo