Klantloyaliteit verbeteren in een Magento webshop

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Diedels
Gezien: 1018 | Aantal woorden: 778 | Datum: Tue, 4 Dec 2012 | 0 commentaar

Een webwinkel is nooit compleet zonder loyale klanten. Om je klantloyaliteit te verbeteren in je Magento webshop, stelde ik de volgende tips samen in het dit artikel.

1. Plaats online feedback op je Magento webwinkel

Online feedback en reviews op een Magento webwinkel is van groot belang om klantloyaliteit te verbeteren. Zo is ook uit recentelijk onderzoek gebleken dat 62% (!) van de online shoppers eerst reviews en feedback over een product leest, alvorens over te gaan op een aankoop. Daarmee wordt het wel duidelijk dat niet alleen keurmerken bijvoorbeeld het consumentenvertrouwen verhogen, maar dat feedback en reviews een nog groter belang vormen. Het mooie aan online feedback en reviews, lees je in dit lijstje:

  • Meer inzicht in klanttevredenheid over je producten of je webshop zelf
  • Zo krijg je bij slechte reviews en feedback de gelegenheid om contact met ze op te nemen om tevredenheid over je onderneming te verbeteren.
  • In Magento makkelijk te beheren
  • Goede reviews hebben effect op je plaats in de zoekmachine resultaten.

Je kan gemakkelijk je reviews en feedback beheren in het Magento beheerderspaneel, hier schreef ik al eerder een artikel over.

2. Begroet je terugkerende klant in de Magento webshop

Wat leuk is om te doen, indien je cookies mag plaatsen van je terugkerende klanten, is het begroeten van terugkerende bezoekers op je webshop. Zo kun je in een pop-up de bezoeker begroeten, en wellicht mooie aanbiedingen doen op basis van eerder bekeken artikelen. Dit kun je zoiezo doen wanneer bezoekers zich hebben ingelogd. Zo kun je op je webwinkel de klant vriendelijk begroeten en persoonlijke aanbevelingen doen op basis van eerdere aankopen. Door je terugkerende klanten te begroeten op je Magento webshop, zal de klant zich meer gewaardeerd voelen. Wanneer je wederzijdse waardering voor elkaar voelt, zal een klant eerder een aankoop doen.

3. Klanten kortingen toekennen in Magento

Je bestaande klanten zijn ongetwijfeld de meest waardevolle voor je Magento webshop. Daarom is het raadzaam om je bestaande klanten als extra speciaal te behandelen. Dit kan door je klanten te begroeten zoals hierboven aangegeven, maar ook door ze speciale klantkortingen toe te kennen in Magento. Dit is in het Magento beheerderspaneel gemakkelijk in te stellen, kijk hiervoor in onze Nederlandse Magento Handleiding bij kortingen toekennen. Klanten houden heel erg van een persoonlijke behandeling, en zullen ze je meer waarderen als bedrijf. Wanneer je dan ook relevante kortingen toekent, zoals je dat kunt doen met een e-mail met productaanbiedingen op basis van eerdere aankopen in je webshop.

4. E-mail marketing voor webshops

E-mail marketing is niet dood! Ik blijf het maar zeggen, want over het algemeen zijn ondernemers nogal sceptisch over het rendement van e-mailmarketing voor webshops. Maar die is er zeker. Daar valt niet meer over te twisten. Uit recentelijk onderzoek is ook gebleken dat e-mailmarketing en het effect daarvan nog meer zal groeien. Alle grotere Magento webshops doen ook aan e-mailmarketing. Dus ook jouw Magento webwinkel kan niet achterblijven toch? Een webwinkelier kan op verschillende manieren aan e-mailmarketing doen. Zo is het verbeteren van je klantloyaliteit een van de meest gebruikte doelen in e-commerce. Via e-mail kun je je klanten immers persoonlijk een aanbeveling doen, bijvoorbeeld op basis van eerdere aankopen in je webwinkel. Ook kun je speciale klantenkortingen geven, en houd je je klanten altijd dicht bij je. E-mailmarketing is nog steeds de meest persoonlijke vorm van communicatie tussen een bedrijf en een klant. Doen dus! In Magento bestaan er vele koppelingen met e-mailmarketing software pakketten. Zo is MailChimp een bekende, maar het Nederlandse nummer 1 e-mailmarketing bedrijf Blinker heeft recentelijk ook een Magento webshop koppeling gemaakt voor e-mailmarketing direct vanuit je webwinkel. Ideaal dus, want dit bespaard veel tijd en moeite. Het Magento systeem zelf biedt ook de mogelijkheden om een nieuwsbrief te versturen. Ook dit kun je zien in die Magento webshop handleiding die ik schreef.



Over de Auteur

Techtwo internetdiensten uit Breda is specialist in ontwikkeling van Magento webshops en WordPress websites. De webshop diensten kunnen zowel maatwerk zijn, als een standaard platform wat zorgeloos een Magento webshop starten mogelijk maakt.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: 5.0

Commentaar

Wed, 19 Dec 2012 at 4:14 PM, by Guest
Mooi stukje met handige tips! Ik heb zelf een webshop en ben een tijdje geleden een loyaliteitsprogramma gestart en ik merk ook dat dit erg veel effect heeft!

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[113 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[96 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[61 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo