5 redenen waarom mobiel niet meer genegeerd kan worden

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: yolink
Gezien: 755 | Aantal woorden: 1039 | Datum: Sat, 24 Aug 2013 | 0 commentaar

5 redenen waarom mobiel niet meer genegeerd kan worden

 

Terwijl het gebruik van mobiele apparaten en mobiel internet explodeert en hard op weg is om het gebruik van een desktop computer in te halen, word het vandaag de dag steeds belangrijker voor bedrijven om ‘’mobiel’’ te gaan. Of dit nou wordt gedaan door het creëren van een mobiele app of een mobiele website, hier zijn vijf redenen waarom  bedrijven zich niet langer kunnen veroorloven om de mobiele wereld te negeren.





1. Apps zorgen ervoor dat u altijd in contact kan blijven met uw klanten

Deze reden is de meest krachtige,  en ook de meest voor de hand liggende, Het hebben van een mobiele app of mobiele website kan een onderneming verbinden met hun klanten op elk gewenst moment. Dit betekent dat wanneer klanten willen communiceren met uw bedrijf, zij dit ook eenvoudig kunnen. En des te minder belemmeringen er zijn rond de interactie, des te meer verkopen u zult realiseren.

Ondernemingen die nog niet mobiel zijn gegaan laten voortdurend kansen liggen bij mobiele gebruikers. Aan de andere kant, ondernemingen met een mobiele aanwezigheid, maximaliseren hun kansen en leveren toegevoegde waarde aan klanten.

2. Haal klanten naar uw winkel en zorg dat ze niet met lege handen vertrekken

70% van de mensen neemt contact op met een bedrijf na een zoekopdracht op hun mobiele apparaat. Als de mobiele site van uw bedrijf verschijnt bij de zoekresultaten, en eenvoudig in gebruik is, is de kans groot dat u meer klanten naar uw onderneming zal krijgen en dus ook meer verkopen zult realiseren. Verschijnt uw mobiele website niet? Dan bent u zo goed als onzichtbaar voor uw mobiele klanten.

Op een verwant punt, zodra klanten reeds in uw winkel zijn, zullen ze vaak hun mobiele telefoon raadplegen om een ​​prijs vergelijking te doen. Begrijpen wat ze zien wanneer ze dat doen is cruciaal, want 39% van de klanten die zonder iets te kopen de winkel uit gaan worden beïnvloed door smartphones. Ervoor zorgen dat u zich bewust bent van de mobiele ervaringen die klanten binnen uw winkel opdoen, kunnen u helpen om strategieën te bedenken om klanten binnen te houden,

Een strategie die door sommige detailhandelaren aangenomen word is om gebundelde producten in de winkel aan te bieden zodat het lastig word om de prijs online te vergelijken met andere retailers.

Creatief zijn met mobiele strategieën is een plus, maar u  bewust zijn van de mobiele ervaringen van uw klanten is een must.

3. Verhoog de productiviteit met apps

Mobiel gaat niet alleen over klanten - het kan een enorme invloed hebben op de processen binnen uw onderneming. Apps die het mogelijk maken voor uw medewerkers om te navigeren, communiceren, inventaris te controleren en beheren, kunnen er voor zorgen dat de processen binnen uw bedrijf veel soepeler en efficiënter verlopen. Indien uw bedrijf beschikt over een groot aantal veldagenten (bijv. een sanitaire dienst), of u heeft een werkplek dat is gelegen op een  onhandige locatie, kunnen mobiele apps een snelle manier zijn om gegevens in te voeren en aan te bieden. Analyseer dus voor uw onderneming uw processen en zoek naar taken die mobiele apps eenvoudiger kunnen maken.

4. Apps zorgen voor meer aanbevelingen

Slechte mobiele ervaringen zijn kostbaar voor ondernemingen. 57% van de gebruikers zal een onderneming niet aanbevelen als ze een slechte ervaring hebben op de mobiele website van het bedrijf, 66% zal niet terug te keren naar de mobiele website als ze daar problemen ondervinden en 40% zal uiteindelijk op een concurrerende site belanden.

Als uw site is niet geoptimaliseerd voor mobiele gebruikers, is het waarschijnlijk dat de gebruikers er een slechte ervaring op zullen doen. Als u er voor zorgt dat de mobiele ervaring voor uw klanten soepel en prettig verloopt, zult u niet alleen betere zaken gaan doen, maar zult u ook aanbevelingen gaan krijgen van tevreden klanten (in plaats van ze door te sluizen naar uw concurrenten).

5. Laat een mobiele app maken en zorg voor groei in uw onderneming

Mobiele zoekopdrachten zijn gegroeid met een factor vijf in de afgelopen twee jaar. Dit betekent dat mobiel een enorme nieuwe arena van kansen vertegenwoordigd. Ondernemingen die mee doen aan de huidige mobiele revolutie kunnen een voorsprong verwachten op bedrijven die dat niet doen. Ook kan een onderneming door mobiel te gaan groeien buiten hun oorspronkelijke markt aandeel.

Bijvoorbeeld, SeamlessWeb, een bedrijf dat gebruikers in staat stelt om voedsel van lokale restaurants thuis te laten bezorgen, zag het aantal bestellingen groeien met 25% nadat ze een mobiele app hadden gelanceerd. Het is waarschijnlijk dat een deel van deze orders ook zouden zijn gemaakt via desktop, maar werden geplaatst door middel van een mobiel apparaat vanwege het gemak. Maar een ander deel kan heel goed zijn geplaatst door klanten die hun bestelling niet zouden  hebben geplaats als het gemak van een mobiele app er niet was.

Groei als deze zal worden genoten door ondernemingen die hun concurrenten voorblijven  in de mobiele revolutie. Indien u graag vergelijkbare groei in uw onderneming wenst te zien, neem vandaag dan nog contact met ons op en laat ons een app maken voor uw bedrijf en neem direct een voorsprong op de concurrentie.

Over de Auteur

Bjorn Bitter is eigenaar en mede oprichter van iMediastars.nl

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[173 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[98 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[80 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[61 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo