5 voedingstips die leiden tot duurzame prestaties - Artikel Post - Artikel Marketing

5 voedingstips die leiden tot duurzame prestaties

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 87 | Aantal woorden: 648 | Datum: | 0 commentaar

Tip 1: Vetten laden

Op bepaalde momenten in het opbouwen van je uithoudingsvermogen heb je vetten nodig als een energiebron. Hoe meer je traint, hoe beter je spieren vetten als energiebron kunnen gebruiken. Hierdoor zal je glycogeen sparen en bijgevolg je inspanning kunnen verlengen. 

Tip 2: Vocht laden

Wanneer je de inname van koolhydraten verhogen, vergroot je ook het vermogen van je lichaam om vocht vast te houden. Zo kan 1 gram koolhydraten ervoor zorgen dat je ongeveer 3 ml extra vocht kan vasthouden. Bij duursporten en vooral bij warmer weer is dit extra meegenomen.  

Tip 3: Koolhydraten op de juiste manier laden

Er is al heel wat wetenschappelijk onderzoek verricht naar het laden van koolhydraten. Het duurt gemiddeld 12 uur volgens onderzoek om je glycogeenniveaus te laden. De nacht geeft je dus voldoende tijd om de koolhydraten als glycogeen op te nemen. Het laden van goede vetten kan ook nodig zijn omdat het opladen van glycogeen in je bloed en de spieren echter beperkt is. 

Tip 4: De juiste voeding kiezen

Mensen gebruiken hun wedstrijd vaak als excuus om vooraf te kiezen voor voedingsmiddelen met een hoog suikergehalte zonder voedingswaarde. Het eten van de foute voeding verhoogt de oxidatieve stress en de kans op ontstekingen in je lichaam en heeft totaal geen zin. Een goede keuze aan voeding bestaat uit groenten en fruit met een hoog koolhydraatgehalte. Ook voeding met een hoog gehalte aan hoogwaardige vetten zoals avocado, noten, zalm en sommige oliën is belangrijk om in je voedingspatroon in te bouwen. 

Tip 5: Het laden van elektrolyten

Elektrolyten kunnen een grote invloed hebben op het uithoudingsvermogen, vooral in warmere klimaten of op warmere dagen. De juiste elektrolyten kiezen kan heel persoonlijk zijn, daarom adviseren we om verschillende producten te testen tijdens je training. Tijdens de voorbereiding voor een wedstrijd is het ook belangrijk om je drinkpatroon op te bouwen met kleine slokken. 




Over de Auteur

Svensson is een totaalformule om klanten te helpen in het bereiken van hun zo belangrijke wens om langer, gelukkiger en gezonder te leven!

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[130 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[118 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[109 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo