5 redenen waarom klantcontact uitbesteden niet eng is - Artikelpost

5 redenen waarom klantcontact uitbesteden niet eng is

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 86 | Aantal woorden: 1214 | Datum: | 0 commentaar

Veel bedrijven vinden het eng om te kiezen voor klantcontact uitbesteden. Dat is jammer, want er zijn juist veel voordelen als je kiest voor klantcontact uitbesteden aan een externe partij. Het kan een organisatie juist veel opleveren en een onderneming kan meer tijd besteden aan andere belangrijke dingen. Dingen waar je bijvoorbeeld minder snel niet aan toe komt als je nog niet hebt gekozen voor klantcontact uitbesteden aan een externe partij. 

Benieuwd naar de 5 redenen? Ontdek ze hieronder. 

1: Verlengstuk van de organisatie

Het hebben van goed klantcontact kan de basis zijn een mooie samenwerking. Veel bedrijven denken dat een extern klantcontactteam als losstaande entiteit opereert. Dat is echter niet waar. Er zijn verschillende manieren om klantcontact uit te besteden. Belangrijk daarbij is om altijd duidelijke afspraken te maken en te kijken naar welke behoefte er is. Op die manier is het uitbesteden van het klantcontact inderdaad echt een verlengstuk van een organisatie. 

2: Meer ruimte voor core business

Klantenservice is een vak apart. Niet iedereen is namelijk geschikt om bij de klantenservice te werken. Daarom is de kans ook groot dat binnen een organisatie niet een persoon is dat echt geschikt is voor de klantenservice. Het uitbesteden er van biedt daarom vaak veel meer voordelen. Plus je weet dat er dan iemand het klantcontact doet die een echte professional is. Op die manieren houden medewerkers intern ook meer tijd over voor dingen die beter bij hun passen en waardoor een onderneming kan gaan groeien.

3: Geselecteerd voor je bedrijf

Veel ondernemers zijn ook bang dat een extern klantcontact niet de taal spreekt van hun organisatie. Echter is het belangrijk om te weten dat bij een klantenservice onderneming specialisten werkzaam zijn. Er wordt een team specifiek geselecteerd voor een onderneming. Daar komt dus ook de juiste tone of voice bij kijken van een organisatie. Dat is ook een onderdeel waar veel ondernemingen nog wat angstig voor zijn. 

4: De optimale mix van klantgericht en kostenefficiënt werken 

Wanneer een onderneming kiest voor klantcontact uitbesteden profiteert een onderneming van de ideale mix van klantgericht en kostenefficiënt werken. Een klantcontactcenter is flexibel en vang pieken en dalen op wanner dat nodig is. Zo kan een klantcontactcenter een tandje bij doen of de versnelling even terug schakelen als dat beter is. Hierdoor komen er geen geïrriteerde klanten en gemiste kansen. Dat ontstaat namelijk vaak door onderbezetting. 




5: Goede klantervaring op meerdere kanalen

Klantcontact gaat natuurlijk verder dan alleen het bellen naar potentiële klanten en de klantenservice via de telefoon. Ook social media speelt een hele belangrijke rol. Steeds meer mensen nemen namelijk contact op met een organisatie via social media. Denk aan klantcontact via Facebook of WhatsApp. Het kan binnen een organisatie veel tijd, energie en moeite kosten om ook dat stuk klantenservice op te vangen. In dat geval kan het uitbesteden er van veel efficiënter zijn. Op die manier wordt de klantervaring op verschillende kanalen goed en professioneel behandeld.

 

Als ondernemer is het dus belangrijk om alle voor- en nadelen goed op een rijtje te zetten voor het optimale resultaat. Wees echter niet bang om iets uit te besteden.


Over de Auteur

Niels schrijft meerdere artikelen die business gerelateerd zijn. 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[329 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[184 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[132 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo