Aan welke vereisten moeten handige kasten voor op kantoor voldoen?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Niels78 | Via Artikel Post
Gezien: 604 |
Aantal woorden: 398 |
Datum: Thu, 22 Mar 2018 |
0 commentaar
Een kantoor (her)inrichten is zeker geen eenvoudige opgave. Voor je aan de slag kan met het meubilair, dien je reeds het antwoord te kennen op enkele vragen: hoeveel personeel moet er aan de slag kunnen? Komen er klanten of bezoekers in deze ruimte? Welke stijl wil je en wat met de lichtinval en kleuren in deze kantoorruimte? Uiteindelijk is ook het gekozen kantoormeubilair van belang. Wij zetten alvast eens op een rijtje welk afwegingen je kan maken bij de keuze van een kast en welke soort kasten er beschikbaar zijn.
Wat maakt een bepaalde kast nu (on)handig?
Om te weten of een kast geschikt is voor jouw kantoor of voor jouw organisatie maak je best vooraf een grondige inschatting van wat er precies opgeborgen dient te worden. Werken jullie voornamelijk digitaal en is er nauwelijks een rompslomp van papieren en dossiers? Dan is het minder belangrijk om veel archiefruimte te voorzien en kan je eerder focussen op het stijlvolle aspect van de kasten. Al is het maar om enkele facturen, kantoorbenodigdheden of theezakjes en koffie in weg te bergen. Bovendien kan zo'n kast ook meteen fungeren om een printer of ander apparaat op te plaatsen. Wanneer je beschikt over een stijlvolle kast is er sowieso geen excuus om op het eind van de dag met een rommelig bureau achter te blijven. Want uiteindelijk draagt de stijl van je kantoor bij aan de uitstraling van je bedrijf en aan de motivatie en dus de productiviteit van je werknemers.
Welke soort dossierkasten zijn er beschikbaar?
Heb je anderzijds veel opslagruimte nodig en/of een groot verloop aan werkmappen? Dan is het cruciaal dat je die werkmappen of dossiers handig kan opbergen maar ook dat je er snel en makkelijk opnieuw bij kan. Zo is er de keuze voor hangmapkasten, dossierkasten of Vitra kasten. Stevig en uitermate geschikt voor talloze documenten. Ook roldeurkasten blijven populair: voldoende ruimte, overzichtelijk en makkelijk om af te sluiten en je kan deze kast zelf naar believen invullen.
Over de Auteur
Ben je opzoek naar een ergonomische bureaustoel of naar een compleet nieuwe kantoorinrichting of projectinrichting op maat? DeProjectinrichtingexpert uit Apeldoorn is al bijna 20 jaar expert in kantoorinrichting en kantoormeubilair.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen