Aandachtspunten bij het uitzoeken van een nieuwe kantoorruimte
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Niels78 | Via Artikel Post
Gezien: 490 |
Aantal woorden: 827 |
Datum: Tue, 12 Jan 2021 |
0 commentaar
Als ZZP’er is het erg prettig om een eigen kantoorruimte te hebben. Het heeft namelijk nogal een aantal voordelen. Zo vinden sommige ondernemers die thuiswerken het lastig om werk en privé gescheiden te houden. Bovendien kan thuiswerken ook voor een bepaalde eenzaamheid zorgen, omdat je toch afgesloten bent van sociale contacten. Dat is dan ook vaak de reden dat men voor een kantoorruimte kiest. Maar waar moet je eigenlijk op letten bij het vinden naar een nieuwe kantoorruimte? Ik geef je graag een aantal aandachtspunten.
De locatie
Zo is de locatie een belangrijk punt om over na te denken. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor klanten die je op kantoor wilt ontvangen. Is de locatie goed aan te rijden met de auto? En zijn er ook mogelijkheden om met het openbaar vervoer te komen? Hoe staat het met de parkeerfaciliteiten? Is er genoeg ruimte om te parkeren of wordt de parkeerplaats ook als een soort P+R gebruikt waardoor je elke ochtend moet rondrijden om een plekje te vinden? Bovendien is ook de aanrijdtijd een belangrijk punt om over na te denken. Houd er bijvoorbeeld rekening mee dat wanneer je midden in het centrum een kantoorruimte gaat huren, je mogelijk regelmatig in de file komt te staan en hierdoor een langere reistijd hebt. Zelf kom ik uit de omgeving van Leiden en ben ik een kantoor in Alphen aan den Rijn gaan huren. Het is voor mij makkelijk aan te rijden, er zijn genoeg parkeermogelijkheden en je hebt ook de mogelijkheid om met het openbaar vervoer te komen.
Het soort pand
Wat ook een belangrijk aandachtspunt is, is het soort pand. Wil je in een bedrijfsverzamelgebouw een kantoor gaan huren waar je met meerdere ondernemers onder één dak zit? Of wil je liever alle faciliteiten voor jezelf hebben? Het voordeel van een bedrijfsverzamelgebouw is dat je hier kunt netwerken met andere ondernemers en dat je ook gezellig met hen kunt lunchen als je daar behoefte aan hebt. Een nadeel van een bedrijfsverzamelgebouw is bijvoorbeeld dat je vaak gedeelde ruimtes hebt. Zo moet je bijvoorbeeld de keuken delen met de medehuurders evenals de toiletten.
De kosten
Natuurlijk zijn ook de kosten niet geheel onbelangrijk. Afhankelijk van jouw budget zul je moeten kijken naar een geschikte kantoorruimte. Als ZZP’er kan het natuurlijk ook zo zijn dat er slechte maanden tussen zitten waarbij je geen opdrachten binnenhaalt. De huurkosten van het kantoor moeten dan wel gewoon betaald worden. Houd hier rekening mee bij het uitzoeken van een nieuwe bedrijfslocatie.
Succes!
Ik hoop dat je iets gehad hebt aan mijn tips en wens je natuurlijk heel veel succes bij het uitzoeken van een nieuw kantoor!
Over de Auteur
De auteur is een professional op het gebied van kantoorpanden. Lees meer over de beste inrichting van je kantoor.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen