Ben Jij Een Visionair Of Een Specialist? - Artikel Post - Artikel Marketing

Ben Jij Een Visionair Of Een Specialist?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Futuromarketing
Gezien: 979 | Aantal woorden: 1235 | Datum: Sat, 4 Dec 2010 | 0 commentaar

Beste,





Wat denk je wat beter is, een visionair zijn of een specialist?

Klik direct hier om het antwoord te zien

Als je niet goed weet wat het verschil is dan volgt hier mijn 'visie' daarop:

Een visionair is iemand die een bepaald proces van a t/m z voor zich ziet in zijn hoofd. Hij is sterk in het kunnen visualiseren van zeer creatieve ideeën. Oplossingen zoeken voor bepaalde problemen. Hij denkt groot en ziet het grote plaatje voor zich, en dus ook de eindstreep.

Waar de visionair alleen iets minder goed in is, is de uitvoering van het idee omdat er allemaal zeer specialistische zaken bij komen kijken. De uitvoering van een hoop letters die tussen de a t/m z staan.

En dan komt dus de specialist om het hoekje kijken. Iemand die perfect de taak kan uitvoeren, zoals het perfectioneren van de letter C en een andere specialist zorgt voor de letter R. Weer een ander zorgt voor de letter I. Een ander voor S, I, en weer een S. Wat je krijgt is CRISIS. Weet je nog wat Crisis in het Chinees betekend?

Juist ja gevaar en kansen. Visionairs zien het grote plaatje van het probleem en de oplossing. Terwijl specialisten of analisten het probleem / oplossing helemaal gaan uitpluizen.

Dus eigenlijk kan je wel zeggen dat deze 2 soorten mensen elkaar hard nodig hebben. Wat je veel ziet bij succesvolle bedrijven is dat er een visionair en een specialist aan de top staan. Perfecte samenwerking dus!

Je weet dat ik al een tijdje schrijf over de economische problemen en dat de grote klap nog moet komen. Denk hierbij aan een valuta crisis in Amerika die de rest van de wereld naar beneden trekt.

Dit kan dus een hoge deflatie veroorzaken in Europa. Dit is dus dat mensen bijna niks meer te besteden hebben en dat een hoop bedrijven amper nog omzet kunnen maken. Gevolg is dat er een grote werkloosheid ontstaat. Bedrijfspanden komen leeg te staan omdat banken gewoonweg de stekker eruit halen. En dit kan ook gaan doorwerken tot normale huishoudens als zij werkloos worden en de hypotheek niet meer kunnen betalen. Meer bubbels gaan dus klappen.

Dit is dus het probleem, ach 'Shit Happens'...

De oplossing is dus om jezelf financieel te ontwikkelen zodat je niet geleefd gaat worden door een ander en daar slachtoffer van blijft. Optimaliseer je financiën en werk aan je activa kolom! Werk aan een internet / netwerk marketing business om een tweede inkomen op te bouwen naast je vaste baan. Tenslotte blijf je de rest van je leven leren om te investeren zodat je niet afhankelijk hoeft te zijn van 'Het Systeem' of af te wachten of er wel voor je gezorgd gaat worden. (pensioen, uitkeringen etc.)

Heb jij anders een beter idee?

Hoe weet je nou dat iemand een specialist of een visionair is?

Voor mij is dit vrij simpel om te ontdekken omdat ik geleerd heb om mensen te scannen op hun soort persoonlijkheid. Ik ga meestal uit van de 4 soorten hoofdkleuren.

Geel: Zijn zeer sociale mensen. Werken vaak in de zorg of onderwijs en houden niet van geldzaken. Waar zij wel heel sterk in zijn, zijn contacten leggen omdat zij iedereen als hun vriend zien. Zijn vaak wel wat socialistisch / communistisch ingesteld. Deze type mensen heb ik graag in mijn netwerk marketing organisatie omdat zij vaak heel veel vrienden hebben. En vullen mij ook weer wat aan.

Groen: Zijn mensen die een zeer sterk analytisch vermogen hebben, perfectionistisch en specialistisch. Weten veel over wetgeving, cijfertjes, rechten en wetten, clausules etc. Eigenlijk alles waar ik liever van weg loop. Deze sterke eigenschappen die ze hebben geeft nog wel een zwakheid met ze mee. Dat is namelijk dat ze nogal bureaucratisch kunnen zijn en zijn ze goed in muggenzifterij. Door zeuren over zaken die eigenlijk helemaal niet zo belangrijk zijn, maar voor hun wel. Deze mensen heb ik graag in mijn netwerk, maar dan als accountant, adviseur, designer of wat voor zaken dan ook waar ik minder goed in ben. Privé ga ik wat minder graag om met deze mensen omdat ik eraan kan gaan irriteren.

Blauw: Dit zijn de feestbeesten. Mensen die het leven als 1 groot feest zien. Zeer sterk in verkopen, marketing en promotie. Privé ga ik hier het liefst mee om omdat zij altijd weer een leuk feestje kunnen bouwen. Op zakelijk gebied ben ik wat voorzichtig met ze omdat niet iedere blauwe hun afspraken goed kunnen nakomen. Zijn goed in het sluiten van een deal, contract (verkoop), maar de aftersales, aansturing, follow up, service laten ze liever over aan iemand anders. Komt omdat ze wat chaotisch zijn. Blauw staat trouwens wel voor eerlijkheid en betrouwbaarheid, dat dan weer wel. Persoonlijk denk ik dat ik voor 25% blauw ben.

Rood: Dit zijn de natuurlijke leiders, de onderhandelaren, directeuren, advocaten. De menselijke haaien zijn dit. Staan graag bovenaan de voedselketen (organisatie). My way or the highway, stront eigenwijs dus. En dit zijn vooral de visionairs. Zijn niet trainbaar, ze leren omdat ze vaak over hun eigen ego struikelen. Staan voortdurend weer met eigen kracht op en dan 10 keer sterker. Zeer sterke focus en weten wat ze willen. Rood is de kleur van vuur en de liefde. Een sterk vurig verlangen naar vrijheid. Persoonlijk denk ik dat ik 75 % of zelfs meer deze persoonlijkheid heb. Zakelijk ga ik het liefst om met deze groep mensen. Privé ook wel zolang die andere persoon ook niet al te rood is anders gaat het botsen.

Rood heeft de overige kleuren nodig en de overige kleuren hebben rood nodig. Kortom hebben wij mensen elkaar allemaal nodig.

Meer hierover in mijn e-book De Eerste Stap Naar Succes.

Een tijdje terug werd ik benaderd door een specialist. Iemand die zich ook heeft verdiept in de economie en financiële zaken. Hij zei dat hij een mooie specialistische aanvulling heeft over het onderwerp de Ratrace. Deze financieel expert ziet ook in dat wij op school niks over geld zaken leren en dat dat de reden is dat menig huishouden eind van de maand niet eens redden.

Vandaar heeft hij een zeer interessant e-book geschreven over hoe jij je financiën kan optimaliseren en waarom je dat juist NU moet gaan doen voordat het te laat is!

Meer daarover vind je hier: Wat zijn de gevolgen van deflatie?

Bedankt voor het lezen van dit artikel.

Groeten,
Jean-Paul Blommaert

 

Over de Auteur

Meer over Jean-Paul Blommaert?

Wil jij je vrienden, kennissen, familie of je knappe buurvrouw (man) attenderen op mijn informatie & educatie? Dan heb ik daar een leuke oplossing voor. Ga hier naar mijn Facebook Fanpage en ga naar de tab 'Suggest This' om je vrienden uit te nodigen voor het rapport Hoe De Rijken Rijker Worden.

Hartelijk dank daarvoor!

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo