Communicatie tips met een ghostwriter
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Jan Gasteren | Via Artikel Post
Gezien: 1543 |
Aantal woorden: 468 |
Datum: Tue, 2 Jul 2013 |
0 commentaar
Het is belangrijk dat er een goede communicatie is tussen jij en, indien je er een hebt, je ghostwriter. Een ghostwriter is iemand die onder jou naam artikelen schrijft. Deze ghostwriter krijgt hier de opdracht voor. De publicaties staan op jou naam dus is het belangrijk dat u weet wat er geschreven wordt. Veel auteurs werken met ghostwriters uit andere steden, maar zelfs als je ghostwriter dicht in de buurt woont, kan het handig zijn om enkele tips te krijgen zodat de communicatie beter verloopt. Een ghostwriter moet goed kunnen communiceren om de opdracht te ontvangen. In sommige gevallen moet een ghostwriter ook een cursus communiceren ontvangen. Hier enkele voorbeelden.
E-mail: de snelste en meest makkelijke manier om in contact te blijven is de e-mail, tenzij je een erg drukke planning hebt of een overvolle mail-box. Het beste is, om elkaar twee of drie keer in de week te mailen. E-mail is ook handig, omdat je het proces makkelijk bij kunt houden, wat handig is voor afspraken over geld, voor informatie over bronnen en voor het moment wanneer je het manuscript wilt veranderen.
Logboek: aan het einde van iedere week zou je ghostwriter jou een logboek moeten sturen. Hier in staat wat de ghostwriter heeft bereikt gedurende de week ( zoals het aantal geschreven pagina’s); wat de ghostwriter wil bereiken komende week en eventueel enkele problemen die het schrijven opleverde.
Telefoon of persoonlijke ontmoetingen: telefoongesprekken en echte conversaties zouden moeten worden gebruikt voor interviews, algemene informatie en het uitwisselen van materialen (zoals geluidsbestanden). Deze middelen zorgen voor een uitgebreid gesprek, de uitwisseling van ideeën en een plan om het document af te maken. Het is af te raden om je ghostwriter te bekritiseren op kleine grammaticale foutjes of verkeerde woordkeuze. Directe veranderingen in de tekst (en alles waar de ghostwriter volgens jou naar zou moeten verwijzen) is het beste te verzenden via e-mail.
SMS, chatberichten en Skype/FaceTime: het gebeurt steeds vaker dat mensen via de nieuwe soorten van de media met hun ghostwriter willen communiceren. De meeste van deze nieuwe media is wat informeler dan de bovengenoemde, maar indien de ghostwriter en de opdrachtgever er beide mee eens zijn om te communiceren via een nieuw soort media, is dat aan te raden!
Over de Auteur
Jan Gasteren is een hobby schrijver en werkt graag aan veel informatieve online teksten. Jan is een trainer op het gebied van communicatie, voornamelijk in detailhandel en hij heeft 16 jaar ervaring.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen