Doe eens iets extra’s voor uw zakelijke relaties
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Sanne | Via Artikel Post
Gezien: 1292 |
Aantal woorden: 347 |
Datum: Wed, 28 Sep 2011 |
0 commentaar
In het huidige economische klimaat kunnen weinig bedrijven het zich nog veroorloven om een klant te verliezen. Vandaar dat het zeker de moeite waard is om wat extra aandacht te besteden aan uw huidige relaties. Het is namelijk veel duurder (en moeilijker) om een nieuwe klant te winnen, dan om een bestaande klant te houden.
Nou kunt u handen vol geld uitgeven aan dure CRM programma’s en speciale kortingen geven om uw klanten te behouden. Maar het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Het belangrijkste is dat u iets speciaals doet voor uw klanten, waarmee u uw waardering voor hun klandizie laat merken.
Stuur een kerstkaartje
De kerstdagen zijn de ideale tijd om iets extra’s te doen voor uw klanten en overige zakenrelaties. Stuur bijvoorbeeld eens zakelijke kerstkaarten rond. Bij uw meest belangrijke relaties kunt u de kaart misschien zelfs persoonlijk afgeven en/of er een klein presentje, zoals een doosje bonbons of een fles wijn bij geven.
Onthoudt belangrijke data
Houdt belangrijke data van uw relaties bij. Hierbij kunt u denken aan jubilea en de dag waarop ze klant bij u zijn geworden. Wanneer uw klanten op deze dagen een berichtje en/of presentje van u krijgen zullen ze zich extra speciaal voelen. U heeft immers de moeite genomen om aan deze speciale gelegenheid te denken.
Organiseer een relatiedag
Een relatiedag een een dag waarop u uw relaties uitnodigt en ze een memorabele dag geeft die een positieve herinnering aan uw bedrijf achterlaat. Probeer hierbij het nuttige en het aangename te verenigen door bijvoorbeeld cursussen en presentaties af te wisselen met informele activiteiten en een borrel.
Over de Auteur
Ik schrijf over diverse interessante onderwerpen.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen