Drukwerk voor bedrijven - Artikel Post - Artikel Marketing

Drukwerk voor bedrijven

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: PeterdK
Gezien: 1297 | Aantal woorden: 492 | Datum: Wed, 26 Oct 2011 | 0 commentaar

Visitekaartjes drukken  is een van de eerste stappen die beginnende ondernemers maken. Voordat je je visitekaartjes laat drukken moet je goed nadenken wat je op zo’n kaartje vermeldt. Hetzelfde geldt voor al het andere drukwerk voor je bedrijf. Een bankrekeningnummer, bedrijfsnaam, nummer van de Kamer van Koophandel, het zijn allemaal voorbeelden van mogelijke vermeldingen. Je bent het zelfs verplicht om het KvK-nummer te vermelden op al je officiële briefpapier, maar bijvoorbeeld ook wanneer je via de bedrijfse-mail communiceert.

Bedrijfslogo en andere herkenningspunten

Je kunt jezelf aanvragen of je als beginnende eenmanszaak of zzp-er een bedrijfslogo nodig hebt, maar het werkt wel mee aan de herkenbaarheid van je bedrijfsnaam. Het Nike-teken en het logo van Apple zijn hiervan goede voorbeelden.  Mocht je ervoor gekozen hebben je bedrijf Piraat te noemen is het logisch dat je een logo neemt met de contrasten van een piratengezicht. Bedenk echter wel dat je niet de contouren van Johnny Depp neemt uit de Pirates of the Caribbean reeks.

Een ander herkenningspunt is een vaste kleur. Philips is blauw, ING is oranje. Die kleuren zie je in hun hele bedrijfscommunicatie terug. De rekeninghouders van ING hebben zowel een oranje bankpas als een oranje mag voor de bankafrekeningen.

Ook kun je kiezen voor een oneliner die je hanteert in alle communicatie. Just do it en Sure we can, zijn hiervan twee voorbeelden die eenvoudig bij het bedrijf geplaatst kunnen worden zonder de bedrijfsnaam te noemen. Nike en TNT maken hierbij gebruik van de een alom bekende regel voor een slogan die bestaat uit een driestap van woorden. Dit blijkt de beste methode voor herkenning van een zinnetje en daartoe behorend bedrijf.

Lay-out en laten drukken

Ok, je hebt nu beeld van wat je allemaal kunt opnemen in je standaard lay-out. Zorg ervoor dat deze niet je tekstvlakken overschrijdt. De tekstvlakken van een A4-tje moeten vrij beschreven kunnen worden. Als je dit zelf kunt, doe dit dan zelf. Zoek anders een vriend op of een kennis die enige handigheid heeft met DTP-werk. Je bespaart zo enigszins kosten die je in de beginperiode van je bedrijf. Zoek vervolgens ook binnen je netwerk naar een drukkerij waarbij je kortingen kunt afdingen.



Over de Auteur

Werkzaam in de drukwerk industrie en is gespecialiseerd in logo ontwerp.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[291 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[110 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo