Een opgeruimd kantoor
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Sanne | Via Artikel Post
Gezien: 1509 |
Aantal woorden: 354 |
Datum: Sat, 17 Dec 2011 |
0 commentaar
Het kantoor kan al snel een rommelige ruimte worden. Op elke werkplek liggen wel stapeltjes papieren, nietmachines, pennen, koffiekopjes en nog veel meer. En er zijn waarschijnlijk weinig mensen die zich geroepen voelen om dit allemaal op te ruimen. Iedere werknemer maakt zich namelijk alleen maar druk om zijn eigen werkplek en niet hoe de rest van het kantoor eruit ziet. Een aantal tips om het kantoor toch netjes opgeruimd te houden.
Clean desk policy
Initieer een clean desk policy. Dit betekend dat alle bureaus aan het einde van elke werkdag leeg moeten worden achtergelaten. Dus papieren en pennen in de lades en lege glazen en bekers in de vaatwasser. Hierdoor voorkomt u dat het langzaam maar zeker steeds voller wordt op de bureaus. Bovendien is het de dag fijner beginnen met een net opgeruimd bureau.
Dossieropslag
Heeft uw bedrijf een groot archief, wat veel ruimte in beslag neemt? U kunt de dossieropslag prima over laten aan een extern bedrijf. Zij zorgen ervoor dat uw archief veilig en netjes opgeborgen blijft, terwijl u ruimte vrijmaakt op uw kantoor. Deze ruimte kan dan bijvoorbeeld gebruikt worden voor extra werkplekken, printerhok of voorraadkast.
Wees niet bang om weg te gooien
In veel bedrijven is men bang (of te lui) om dingen weg te gooien en wordt er steeds maar bewaard. Dit gaat niet alleen om papieren documenten, maar ook bijvoorbeeld om dode planten, gratis gekregen promotiemateriaal, kapotte waterkokers en noem het maar op. Probeer er op te letten dat dit soort dingen meteen weggegooid worden, zodat het zich niet opstapelt.
Ook de schoonmakers zullen u dankbaar zijn, aangezien zij niet meer tussen de rommel door hoeven te poetsen!
Over de Auteur
Ik schrijf over diverse interessante onderwerpen
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen