Groot gedeelte werknemers klaagt over bedrijfsuitje
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: wplugers | Via Artikel Post
Gezien: 1000 |
Aantal woorden: 387 |
Datum: Thu, 28 Nov 2013 |
0 commentaar
De meeste bedrijven kiezen ervoor om hun werknemers mee te nemen op een bedrijfsuitje. Dit brengt collega’s dichterbij elkaar en vaak is het ook een moment om iets te vieren. Daarnaast organiseren veel werkgevers borrels tijdens Kerst of vlak voor de grote voorjaarsvakantie. Toch geeft 47 procent van de werknemers aan nooit een bedrijfsuitje te hebben.
Medewerkers die wel een bedrijfsuitje krijgen, hebben er vaak klachten over. Dit blijkt uit een onderzoek dat de NationaleVacaturebank.nl heeft uitgevoerd onder meer dan 1000 respondenten. Het onderzoek toonde aan dat 65 procent van het personeel hierover klaagt. Vaak wordt de ontevredenheid al van te voren geuit voordat de activiteiten überhaupt hebben plaatsgevonden.
Activiteit van invloed?
Wanneer bekend wordt wat het bedrijf met het uitstapje gaat doen, klaagt zo’n 43 procent. Daarnaast klaagt 12 procent na afloop en nog eens 10 procent tijdens het bedrijfsuitje. Ongeveer 1 op de 3 personen heeft elk jaar een bedrijfsuitje. De vacaturewebsite heeft ook onderzocht aan welke activiteiten de medewerkers hun voorkeur geven.
Het overgrote deel (27 procent) geeft de voorkeur aan een sportieve activiteit. Ook een diner (21 procent) of een creatieve workshop zijn met 13 procent populair. Ouderwetse activiteiten zoals bowlen of karten wordt ook leuk gevonden. Wat werknemers van zakelijk entertainment zoals theater of toneel vinden, wordt niet duidelijk.
Sfeer is belangrijk
Op een borrel wordt vaak wat opener gepraat en zijn mensen wat losser dan normaal. Het maakt voor een kwart daarom ook niet uit om wat voor bedrijfsuitje het gaat, als er maar geborreld wordt. Volgens Mark Borgman van NationaleVacturebank.nl is een goede sfeer van belang en zo kun je werknemers ook langen behouden.
Een goede reden om een bedrijfsuitje te organiseren is om het onderlinge contact tussen werknemers te verbeteren. Dit kan tevens meedragen aan een betere sfeer. Borgman stelt dat bedrijven door de crisis wellicht weinig financiële middelen hebben om iets te regelen. Het blijft wel belangrijk, omdat mensen na de crisis juist gaan jobshoppen.
Over de Auteur
De auteur schrijft over zeer uiteenlopende onderwerpen zoals gadgets, huis en tuin, mode maar ook entertainment en ontspanning.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen