FB pix Hoe je de perfecte bedrijfsnaam kiest - Artikelpost

Hoe je de perfecte bedrijfsnaam kiest

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 335 | Aantal woorden: 880 | Datum: | 0 commentaar

Het kiezen van een goede bedrijfsnaam is een van de belangrijkste beslissingen die je zult nemen als je een bedrijf begint. Het kan intimiderend zijn, want er zijn veel factoren die je moet overwegen voordat je er een kiest. Je wilt iets dat je merk en waarden weerspiegelt, dat memorabel is en dat zich onderscheidt van de concurrentie. Dit is wat je moet weten over het kiezen van de perfecte bedrijfsnaam voor je bedrijf.

Doe je onderzoek

Voordat je een naam kiest, moet je eerst wat onderzoek doen om er zeker van te zijn dat de naam beschikbaar is voor gebruik en niet is overgenomen door een ander bedrijf of organisatie. Je wilt niet al het harde werk steken in het opbouwen van je merk om er vervolgens achter te komen dat je alles moet veranderen omdat iemand anders al een soortgelijke naam heeft, de merknaam checken is dus van cruciaal belang. Neem de tijd om te controleren of de domeinnaam ook beschikbaar is en zorg ervoor dat er geen negatieve connotaties aan verbonden zijn die later schadelijk kunnen zijn.

Kies iets memorabels

Je bedrijfsnaam moet iets zijn dat mensen gemakkelijk kunnen onthouden, dus vermijd ingewikkelde woorden of zinnen die moeilijk te spellen of uit te spreken zijn. Probeer, indien mogelijk, trefwoorden op te nemen die verband houden met je bedrijfstak, om potentiële klanten meteen een idee te geven van wat je bedrijf doet. Hoe memorabeler en unieker je bedrijfsnaam is, hoe groter de kans dat je je onderscheidt van concurrenten in je vakgebied.

Denk aan de lange termijn

Denk bij het kiezen van een bedrijfsnaam na over hoe die er over vijf of tien jaar uit kan zien. Past hij nog steeds bij waar je jezelf met je bedrijf naartoe ziet gaan? Zo niet, dan kun je misschien beter iets anders kiezen dat je meer ruimte geeft om te groeien zonder later weer van voren af aan te moeten beginnen. Overweeg ook of de naam zich goed laat vertalen naar andere landen, als je van plan bent om op enig moment in de toekomst zaken te doen in het buitenland.

Conclusie

Het kiezen van een goede bedrijfs- of merknaam kan overweldigend lijken, maar met goed onderzoek en zorgvuldige afweging van alle betrokken factoren hoeft dat niet zo te zijn! Houd deze tips in gedachten als je dit proces doorloopt - doe je onderzoek grondig, kies iets dat gemakkelijk te onthouden is en uniek genoeg om je te onderscheiden van concurrenten in je bedrijfstak, en denk op lange termijn na over hoe deze beslissing je bedrijf in de toekomst zal beïnvloeden - en je kunt erop vertrouwen dat je de perfecte naam voor je bedrijf hebt gekozen!



Over de Auteur

Als ondernemer vind ik het leuk om andere ondernemers op weg te helpen. Ik schrijf dan ook graag blogs met handige tips.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[200 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[98 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo