Nieuw kantoor? Maak een checklist! - Artikel Post - Artikel Marketing

Nieuw kantoor? Maak een checklist!

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 74 | Aantal woorden: 793 | Datum: | 0 commentaar

Wanneer je een nieuw pand betrekt, wil je graag dat alles van top tot teen in orde is. Ook op esthetisch gebied! Laat daarom niets aan het toeval over en neem het heft in eigen hand. Succes bereiken is stap #2. Het uitstralen is stap #1! Daarom is het zo ontzettend belangrijk dat je nieuwe kantoor er vanaf de eerste dag piekfijn uitziet en uitgerust is met alles wat je nodig zult gaan hebben. Hiermee stijgt de naam van je onderneming naar ongekende hoogten, omdat zowel klanten als medewerkers - hopelijk terecht - het idee krijgen dat je al je zaakjes op orde hebt. Voordat je lekker languit in die comfortabele directiestoel gaat zitten, moet je er eerst uitkomen en flink wat werk verzetten!

Stijl

Hoe komt dit nou zo bovenaan de lijst te staan? Simpel. Voordat er mensen jouw werkvloer kunnen betreden, moet je eerst het interieur van je kantoor tot in de puntjes geregeld hebben. Denk daarbij aan de kleuren van je vloer, wanden en plafonds maar ook aan bijvoorbeeld lampen en plantenbakken - mochten deze laatste ene plek hebben in jouw pand. Consistentie is cruciaal. Daarom zul je er nooit verkeerd aan kunnen doen wanneer je besluit om je bedrijfslogo en/of de kleur van je huisstijl veelvuldig terug te laten keren in iedere ruimte. Misschien zelfs wel in je meubilair!

Meubilair

Toevallig dat we dat net als laatste benoemden, hè? Want ongeacht de grootte van je budget, je zult toch ergens stoelen en tafels vandaan moeten halen. Er zijn beroepen waar staand werken de norm is, maar zo niet, dan moeten je werknemers wel comfortabel kunnen zitten. Anders lopen ze bijvoorbeeld rugklachten op en ontwikkel je een enorme achterstand in je productie of dienstverlening. Maar geen nood; ook gebruikte bureaustoelen zijn een optie voor je nieuwe kantoor. Zeker wanneer ze helemaal zijn nagekeken en daarom in een perfecte staat verkeren!

Algemene voorzieningen

Stel niet de aanschaf van belangrijke zaken uit wanneer je er wel de financiële middelen voor hebt. Misschien duurt het een tijdje voordat je onderneming echt los gaat maar je zult toch koelkasten en koffieautomaten voor je personeel moeten aanschaffen. Plus kantinemeubilair waarop iedereen volledig kan opladen tijdens de lunch. Denk ook aan computers, printers, verlichting en telefoontoestellen. En wat te denken aan software en een solide internetverbinding? Plus natuurlijk alle benodigdheden die vanzelfsprekend zijn in jouw specifieke sector!

 

Luister in deze fase goed naar je collega’s en werknemers, aangezien zij weten wat ze nodig hebben om hun dagelijkse taken te vervullen.



Over de Auteur

Lees de leuke blogs van Hal18

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[391 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[120 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[118 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[113 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[102 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo