Rust creëren op het kantoor? Ruim je werkplek op!
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Janwillemhar1990 | Via Artikel Post
Gezien: 497 |
Aantal woorden: 609 |
Datum: Fri, 12 Jul 2019 |
0 commentaar
Papiertjes hier, papieren daar.. Je kent het wel! De bende wordt steeds meer, maar je hebt geen zin of geen tijd om het op te ruimen. Tja, troep maken gaat eenvoudiger dan het opruimen. Er zijn veel werknemers op kantoren die niet precies weten hoe zij hiermee moeten omgaan. Zo heb je bijvoorbeeld 20 pennen in je pennenbakjes, 5 notitieblokken en 10 lege mappen op je bureau liggen. Maar is dit nodig? Nee! Je wilt natuurlijk dat je werkplek compleet is en dat je alles binnen handbereik hebt maar, het ‘compleet’ wordt al snel overschreden wat zorgt voor een kantoor bende!
Weg met die troep!
Ben jij al die troep zat? Wacht dan niet, maar begin direct met het opruimen van je bureau. Omdat veel zaken digitaal kunnen worden afgehandeld kun je ervoor kiezen om papierloos te functioneren. Dit is goed voor het milieu, je portemonnee en het scheelt rommel! Niet alleen fysieke rommel beïnvloed je concentratie, maar ook digitale rommel! Denk hierbij aan een schoon bureaublad e-mails. Neem iedere week even een kwartiertje de tijd en ruim alles op! Nog beter: sluit je werkdag goed af door de laatste 5 minuten de meeste opvallende rommels op te ruimen. Gebruik hiervoor een roldeurkast. Doordat deze kasten zijn afgesloten dit er gelijk al een stuk netter uit.
Lunchen? Niet op je werkplek
Even snel een broodje eten achter je computer zorgt voor kruimels in je toetsenbord. Natuurlijk vergeet je hierbij ook weer om de verpakkingen, kopjes en beker op te ruimen. Kies er daarom voor om tot rust te komen in een andere ruimte, en daar je lunch te nuttigen. Maak in je pauze een wandeling, of wanneer dit niet mogelijk is gewoon door het pand. Dit is goed voor je beweging en nog veel beter voor je bureau!
Natuurlijk gelden deze bovenstaande feitjes ook voor de thuiswerkers. Waar je ook werkt, als je een schoon bureau hebt, zijn je prestaties ook meerdere malen beter. Klaar? Opruimen maar!
Over de Auteur
In het verleden was mijn kantoor altijd een puinhoop. Met deze tips zorg ik ervoor dat het niet weer gebeurt!
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen