Waarom een bedrijfsuitje? - Artikel Post - Artikel Marketing

Waarom een bedrijfsuitje?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: klaastijlle
Gezien: 1602 | Aantal woorden: 567 | Datum: Wed, 29 Aug 2012 | 0 commentaar

 Voor veel bedrijven is het een gewoonte om eens in de zoveel tijd er met het personeel op uit te trekken. Hier zijn verschillende redenen voor. Zo kan het zijn dat er een nieuwe klus is binnen gehaald of er is een succes geboekt. Goede omzet dat jaar, maar het kan ook zijn dat het bedrijf een x aantal jaar bestaat. Dit zijn allemaal mogelijkheden en redenen dat een bedrijf een bedrijfsuitje kan organiseren. Het kan ook zijn omdat je het personeel een betere band met elkaar wilt laten krijgen als werkgever. Daar kan een bedrijfsuitje heel goed aan bijdragen. Vaak zorgt een bedrijfsuitje ervoor dat je ook eens kunt zien hoe je personeel ‘werkelijk’ is en niet alleen op werk. Helemaal als er alcohol in het spel is bij zo’n uitje zal je merken dat mensen toch een stuk opener zullen zijn. En dat kan je toch een ander beeld geven van je personeel. Zo kan het opeens gebeuren dat die jongen die altijd zo hard aan het werken is, misschien toch wel een grote prater is met een paar drankjes op. Of die stille kracht waarvan jij dacht dat die buiten werk geen hobby’s heeft al jaren marathons loopt maar het nooit nodig vond om dit te vertellen. Of misschien wel nooit de kans heeft gehad om dit ook eens te delen. Zo kan je dus ook dingen leren tijdens een bedrijfsuitje. Daarnaast zal het door het personeel ook vaak al beloning gevoelt worden. En dat is wat je ook je personeel wilt bieden wanneer je als bedrijf een succesvolle periode of succesvol jaar achter de rug hebt. Dan moet bij het personeel niet het gevoel leven dat zij het harde werk doen maar alleen de werkgevers er beter van worden. Want personeel ziet vaak niet dat een werkgever waarschijnlijk het dubbele aantal uren erin steekt om een bedrijf succes te laten hebben. En dat zij daar uiteindelijk ook profijt van hebben dat word vaak door mensen over het hoofd gezien. Helemaal bij parttimers zal dit het geval zijn. Fulltimers hebben over het algemeen meer binding met een bedrijf en zullen dus ook eerder merken wanneer er door werkgevers gewoon heel veel tijd in energie in het bedrijf gestoken word om het een succes te maken. Maar als jij als parttimer een aantal keer per week een aantal uurtjes binnen komt wandelen dan zal je dat inderdaad minder snel merken en dat is ook te begrijpen. Het is ook niet gezegd dat je als parttimer dezelfde energie in het bedrijf moet steken als je werkgever. Maar begrip voor elkaar moet er wel zijn. Het zal dan ook te merken zijn wanneer je je personeel uitnodigt voor een bedrijfsuitje dat zij hier zeker waardering voor zullen hebben. En misschien vind niet iedereen het even leuk. Dat kan helaas ook niet. Je zou er wel voor kunnen kiezen een bedrijfsuitje met verschillende ‘onderdelen’ te organiseren dan heb je voor ieder wat wils en dat komt uiteindelijk de feestvreugde wel ten goede.

 



Over de Auteur

Iemand die het erg belangrijk vind dat de banden binnen het team goed zijn.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[108 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo