Waarom een fotoboek goed kan zijn voor een carrière als model - Artikel Post - Artikel Marketing

Waarom een fotoboek goed kan zijn voor een carrière als model

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: JennyL
Gezien: 1376 | Aantal woorden: 483 | Datum: Sat, 30 Jul 2011 | 0 commentaar

De eerste indruk is natuurlijk belangrijk, maar het achterlaten van een fotoboek bij een modellenscout of modellendirector laat een blijvende indruk achter die telkens opnieuw kan worden bekeken. Een goed georganiseerd fotoboek toont je veelzijdigheid, flexibiliteit en fotogenieke kwaliteiten op een manier die je niet bereikt door gewoon binnen te lopen. Een portfolio fungeert ook als een herinnering aan je sterke kanten voor een casting director die waarschijnlijk tientallen modellen ziet voor een bepaalde opdracht. Jouw portfolio zorgt er ook voor dat er aan je gedacht wordt bij toekomstige opdrachten. Misschien ben je niet geschikt voor de huidige opdracht, maar een bureau dat je portfolio heeft zal sneller aan je denken voor opdrachten die beter passen bij jouw uiterlijk. 





Door een sterk fotoboek te maken krijgen potentiële modellenbureaus en modellendirectors de kans om je van een andere kant te zien dan tijdens het interview. Misschien kun je nog niet zo goed lopen op de catwalk, maar heb je wel geweldige foto’s. Een bureau kan deze sterke kanten niet zien zonder een portfolio. Laat je sterke kanten zien in je portfolio ter compensatie van een minder goed interview. 

Een goed portfolio bevat een groot aantal professionele foto’s waarin je veelzijdigheid wordt benadrukt. Neem er close-up foto’s in op waarop je gezicht goed te zien is en foto’s waar je helemaal opstaat waaruit duidelijk wordt dat je kleding mooi kunt dragen en goed kunt poseren. Modellenbureaus willen je natuurlijke schoonheid zien, dus draag niet teveel zware make-up in minstens een paar close-up foto’s. Neem er ook een paar modefoto’s in op waaruit blijkt dat je veelzijdig bent. Pin jezelf niet vast op één genre, maar toon liever de diversiteit van je werk door ook actiefoto's, dramatische zwart-wit foto’s en commerciële foto’s in je portfolio op te nemen. Zo ziet het modellenbureau dat je verschillende soorten opdrachten aan kunt. 

Zet op de laatste pagina van het fotoboek je CV en werkervaring. Het opgeven van referenties verhoogt je geloofwaardigheid en zal het modellenbureau tevens de kans geven om details over je kwaliteiten op te vragen bij je eerdere opdrachtgevers. 

 

Over de Auteur

Bij Vistaprint kun je gemakkelijk je eigen fotoboek ontwerpen!

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[291 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[110 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo