Wat is telemarketing? - Artikel Post - Artikel Marketing

Wat is telemarketing?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Bleekwater100
Gezien: 965 | Aantal woorden: 480 | Datum: Wed, 23 Jan 2013 | 0 commentaar

 

 

Telemarketing (T.M) of wel telefonische verkoop is het verkopen of aanprijzen van goederen of diensten. Dit doe je via een telefonisch gesprek. Mensen die dit werk verrichten worden telefonische verkopers, telemarketeers of agents genoemd. Vaak worden deze mensen ingehuurd door bureaus. Vaak gebeuren deze telefoontjes in een callcenter.  De mensen die zij bellen op dat moment van het telefoongesprek zijn vaak al bestaande klanten of vreemde bedrijven.

Inbound & outbound

Telemarketing vind plaats op veel verschillende manieren. Je kan ze op twee manieren onderscheiden, de inbound en de outbound. Het verschil tussen deze groepen is de manier waarop het gesprek tot stand komt.

Bij inbound bellen de bedrijven naar het bedrijf voor vragen of aanmeldingen. Bij outbound doen ze eigenlijk het tegenovergestelde, namelijk het bellen van bedrijven om ze een product of dienst te verkopen.

Voordelen

De voordelen van telemarketing is dat je direct contact hebt met het bedrijf. Je kan al gelijk weten of ze de product of dienst willen, daarom is het erg handig. Als ze het willen heb je er al gelijk één binnen, en anders kan je gelijk weer door naar de volgende.

Nadelen

Veel mensen voelen zich bij een telemarketing gesprek gedwongen tot een snelle beslissing terwijl ze er eigenlijk nog even over willen nadenken. Dat is heel begrijpelijk, want het gaat vaak over lange-termijn verplichtingen of grote bedragen. Elke telemarketing afspraak wordt opgenomen. . Ook wordt er binnen zeven dagen een verplichte schriftelijke bevestiging opgestuurd. Omdat nogal wat mensen telefonisch een contract afsluiten zonder dat te beseffen, gaan er steeds meer stemmen op om de termijn waarop een overeenkomst ongedaan kan worden gemaakt, te verlengen.

Ook is misleiding van consumenten verboden.  Het probleem van de telemarketeer is dat ze vaak rond etenstijd bellen, daar kunnen heel veel mensen geïrriteerd door raken en hierdoor kopen ze het product niet. Dat wordt expres gedaan omdat mensen dan altijd thuis zijn rond dat tijdstip.  Wel wordt er altijd gevraagd of er gelegen wordt gebeld. Wil je ook werken als callcenter? Kijk dan op deze website



Over de Auteur

Ik ben Natasja en werk al jaren voor een callcenter met deze artikel wil ik uitleggen wat het werk inhoud.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[308 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[112 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[101 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo