5 tips om uw retail recruitment te verbeteren
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Jan Gasteren | Via Artikel Post
Gezien: 1166 |
Aantal woorden: 520 |
Datum: Thu, 1 Aug 2013 |
0 commentaar
We zijn blij om te zien dat retail recruitment door commerciële bedrijven steeds meer omarmt wordt. Er zijn cursussen voor maar we geven al vast enkele tips. Hier zijn 5 tips om het hele retail proces te begrijpen en zo efficient mogelijk te maken.
1. Weet wat je zoekt. Het begint allemaal met het kennen van je klantenbestand. Het is onvermijdelijk om marktonderzoek te doen, hierdoor vermijdt je verkeerde retailers aan te trekken waar je niets aan hebt. Dit onderzoek kan je doen door de plaatselijke bevolking een enquete in te laten vullen of via al bestaande informatie uw conclusie trekken.
2. Als je weet wat je wilt en wat je aankunt is het tijd om alle, ja echt alle, geschikte kanditaten te contacteren. Je kunt dit realiseren door bijvoorbeeld iedereen in je team een stapel visitekaartjes te geven en ze deze zoveel mogelijk uit te laten delen. Elke keer als iemand in je team uit eten gaat in een restaurant dat er geschikt uitziet als retail plek moeten ze een kaartje achter laten bijvoorbeeld.
3. Pleeg onderzoek en zorg dat je alle eigenaren en open plekken in de straat kent. In sommige gebieden kunnen verhuurders in de weg staan. Zorg ervoor dat ze van je bestaan afweten en geef ze je visitekaartje zodat ze contact met je kunnen opnemen. In het begin loopt het wellicht stroefjes, maar gaandeweg zal dit versoepelen.
4. Vergeet niet je al bestaande ondernemingen te onderhouden. Zij zijn namelijk het visitekaartje van jou in het algemeen, en mocht er iets verkeerd gaan, dan zal het je reputatie aantasten. Bezoek ze dus vaak en wees kritisch in het zoeken van verbeteringen. Als een bedrijfje wat visuele ondersteuning nodig heeft, zorg dan dat je een design bureau regelt.
5. Werk met zogenaamde anker-instituten. Dit zijn non-profit instanties die als vacaturebank, ontwikkelaar, werkgevers, inkopers en real-estate handelaren optreden. Deze vindt je vaak bij universiteiten, een plek waar veel te winnen valt.
Over de Auteur
Jan Gasteren is een hobby schrijver en werkt graag aan veel informatieve online teksten. Daarnaast geeft Jan trainingen aan mensen die vooral in de detailhandel werken.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen