Communicatie in een crisis
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Jan Gasteren | Via Artikel Post
Gezien: 1186 |
Aantal woorden: 622 |
Datum: Wed, 7 Aug 2013 |
0 commentaar
Wanneer een crisis of andere ongunstige situatie zich voordoet dan is het logisch om instinctief alles in principe te sluiten en over te gaan in de bescherming status. Deze benadering kan echter verkeerd zijn en slecht voor de communicatie. Veel zie je in het bedrijfsleven dat bedrijven een crisis verkeerd aanpakken als het gaat om communicatie. Je merkt dat zij iets aan het verbergen zijn wat alleen maar meer voer aan de journalisten geeft. Hier komt weer de nodige speculaties aan te pas en natuurlijk de vooroordelen.
Wanneer officiële communicatie wordt stopgezet dan is het nog niet dan de communicatie ook daadwerkelijk stopt. Het kan zelfs in feite sterker worden.
Het probleem met communicatie is dat deze vaak niet goed overkomt, onwaarheden bevat of speculaties. Dit heeft meestal voor werknemers een langdurig en nadelig negatief effect. Natuurlijk zijn hiervoor diverse communicatietrainingen.
Aan de andere kant is het leven zowel positief als negatief. De ups en downs. Je ziet er eigenlijk vaak belachelijk eruit als een sprake is van een miscommunicatie. Ook moet je uitkijken als je informatie over jezelf communiceert waarbij je je eigen niet moet beschadigen.
Maar ook vertrouwen is essentieel in de zakenwereld. Als mensen voelen dat je bedrijf niet meer te vertrouwen is dan kan dit fataal zijn voor de onderneming. Klanten gaan dan waarschijnlijk naar een bedrijf dat meer te vertrouwen is. Werknemers zullen dan op zoek gaan naar een andere job.
Over de Auteur
Jan Gasteren is een hobby schrijver en werkt graag aan veel informatieve online teksten. Daarnaast geeft Jan trainingen aan mensen die vooral in de detailhandel werken.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen