Communicatie is een weg, geen evenement - Artikel Post - Artikel Marketing

Communicatie is een weg, geen evenement

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Jan Gasteren
Gezien: 1077 | Aantal woorden: 804 | Datum: Mon, 15 Apr 2013 | 0 commentaar

Op een dag hoorde ik een directeur van een zeer grote onderneming maar door ratelen over bepaalde behoeftes. Dit zelfs voor 20 minuten lang. De doelgroep die hij moest bereiken waren voor hem onbekenden waarvan hij hun behoeftes juist niet wist. In principe al een bepaalde vorm van gebrek aan communicatie.

Zij waren duidelijk niet geïnteresseerd in zijn woorden en advies. Zijn communicatie naar hen toe was niet toereikend en in principe was zijn speech nutteloos.

Als je alle 150 aanwezigen die dag had gevraagd wat hij nu precies gezegd had, kon werkelijk niemand je er hier iets over vertellen.

Als je communicatie naar iemand gebaseerd is op een bepaalde zin / behoefte, dan is dit eigenlijk hopeloos. Je kan niks verkopen op deze manier van communiceren.

Aan de andere kant, wat als hij maar 3 minuten had gepraat en eigenlijk alleen maar had gezegd laten we met elkaar erover communiceren en daarna zijn contactgegevens had gegeven en het podium had verlaten. Van hiervan uit kon het evenement zich zelf ontwikkelen.

Zijn bedoeling van zijn speech was niet om nieuwe klanten te generen alsmede ook niet om er zo snel mogelijk ervan af te zijn maar juist om later figuurlijk de deur open te zetten naar een betere individuele communicatie / gesprek.

Laten we praten wordt steeds meer gezegd om interactie mogelijk te maken waarbij een dialoog leidt naar een connectie, die zich weer uitzet naar vertrouwen op een relatie.

Het is verrassend moeilijk om in deze dagen teveel en ingewikkelde communicatie te vervangen door een simpele zin als ‘ laten we praten’ waarbij de eenvoudigheid van deze zin vaak beter werkt dan elk alternatief. Communicatie is eenvoud en communicatie hoeft niet bepaald ingewikkeld en langdradig te zijn om iets te bereiken. Veel mensen volgen tegenwoordig communicatietrainingen.

 

 




Over de Auteur

Jan Gasteren is een hobby schrijver en werkt graag aan veel informatieve online teksten. 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[291 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[110 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo