Marketing & Communicatie
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Lizette | Via Artikel Post
Gezien: 1594 |
Aantal woorden: 288 |
Datum: Mon, 29 Nov 2010 |
0 commentaar
Marketing en communicatie richt zich op communicatie richting klanten en prospecten.
Hoe zet je bijvoorbeeld een marketingplan in voor een bepaald merk of bedrijf? Of welke manier dient de klant aangesproken te worden? Hoeveel budget wordt in welke marketing communicatie middel gezet? Dit zijn allemaal vragen waar je tegenaan zult lopen bij het opzetten van een merk of bedrijf. Je dient namelijk na te denken over de positionering van het merk of bedrijf en daarnaast zul je moeten weten/achterhalen op welke doelgroep je je moet gaan richten.
Marketing en communicatie zijn 2 aspecten die ook los van elkaar gezien kunnen worden. Marketing is namelijk meer gericht op middelen en budget/investering voor een bepaald doel. Communicatie is de manier waarop er gecommuniceerd wordt door middel van een communicatieplan. In een communicatieplan wordt uitgebreid beschreven wie de doelgroep is, op welke potentiele markt het merk of bedrijf zich kan gaan richten en en dit is uit te voeren.
In een marketing/communicatieplan wordt veelal gebruik gemaakt van de volgende onderwerpen:
- Strategie
- Positie
- Planning
- Uitvoering
- Analyse
Daarnaast zijn er tal van opleidingen die zich gespecialiseerd hebben in marketing en communicatie. Ben je van plan een opleiding marketing communicatie te gaan volgen? Bezoek dan een Hogeschool bij jou in de buurt.
Over de Auteur
Lizette is een specialist in het verspreiden van internet opleidingen en deelt de kennis met de online markt.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen