Dit zijn de trends en ontwikkelingen rond verpakkingen - Artikelpost

Dit zijn de trends en ontwikkelingen rond verpakkingen

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 102 | Aantal woorden: 550 | Datum: | 0 commentaar

Verpakkingen krijgen een steeds prominentere rol in marketing. Een van de grootste ontwikkelingen in verpakkingen is de toevoeging van chips, QR-tags en interactieve elementen. Hierdoor kunnen merken rechtstreeks contact maken met consumenten, waardoor nieuwe marketingkansen worden gecreëerd om de betrokkenheid en verkoop te vergroten.

 

Connected packaging

In een tijd waarin concurrentie moordend is, is het noodzaak om iets extra’s te geven aan jouw klanten als beloning voor hun aankoop. Bijkomend voordeel? Het maakt jouw product nóg specialer. Voorbeelden hiervan zijn: augmented reality-verpakkingen, verpakkingen met Near Field Communication of verpakkingen met Snapcode. Zo is Starbucks de uitdaging aangegaan door koffiebekers tot leven te brengen met augmented reality. Vanaf 7 november brengt Starbucks USA vier limited edition cups uit, die elk tot leven komen met een eigen augmented reality (AR) -effect op Instagram en Facebook

Verduurzaming in de verpakkingsindustrie

Men kan zeggen dat duurzame ontwikkeling een belangrijk onderwerp is waar elk bedrijf vandaag mee te maken heeft. Als dit niet het geval is, moet duurzaamheid nu een prioriteit zijn. Duurzaam ondernemen hangt natuurlijk nauw samen met het voorkomen van uitputting van de aarde. Het type bedrijf dat zich al lang op duurzaamheid richt, is de fabrikant van verpakkingsmaterialen. De vraag naar groene verpakkingen vanuit consumenten, zorgt voor nadenkstof voor groothandel verpakkingsmaterialen. Ze moeten aan de slag met duurzame, circulaire verpakkingen in plaatst van traditionele, op olie gebaseerde kunststoffen.

3D printen

In het verleden werd 3D-printen vooral gebruikt als alternatieve productietechnologie voor grote materialen en complexe onderdelen. Tegenwoordig wordt het veel meer gebruikt. 3D-printen biedt op meer gebieden een interessante meerwaarde in termen van tijdbesparing en kostenbesparing. Nu begint dit ook te gelden voor de verpakkingsindustrie.

Personalisatie van verpakkingen

Verpakkingen worden steeds belangrijker voor consumenten. Instagram vormt hierbij een belangrijke factor. Alles moet ''instagramable'' zijn. Het personaliseren van verpakkingen speelt hier een belangrijke rol in. Tekst- en visuele elementen worden gebruikt om de betekenis van het product te verduidelijken en kunnen ook kopers aantrekken. 



Over de Auteur

Verpakkingen krijgen een steeds prominentere rol in marketing. Ontdek de trends van 2021 hier.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[329 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[184 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[143 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo