Dit zijn de trends en ontwikkelingen rond verpakkingen
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: n.zantman@scherponline.nl | Via Artikel Post
Gezien: 424 |
Aantal woorden: 550 |
Datum: Thu, 11 Feb 2021 |
0 commentaar
Verpakkingen krijgen een steeds prominentere rol in marketing. Een van de grootste ontwikkelingen in verpakkingen is de toevoeging van chips, QR-tags en interactieve elementen. Hierdoor kunnen merken rechtstreeks contact maken met consumenten, waardoor nieuwe marketingkansen worden gecreëerd om de betrokkenheid en verkoop te vergroten.
Connected packaging
In een tijd waarin concurrentie moordend is, is het noodzaak om iets extra’s te geven aan jouw klanten als beloning voor hun aankoop. Bijkomend voordeel? Het maakt jouw product nóg specialer. Voorbeelden hiervan zijn: augmented reality-verpakkingen, verpakkingen met Near Field Communication of verpakkingen met Snapcode. Zo is Starbucks de uitdaging aangegaan door koffiebekers tot leven te brengen met augmented reality. Vanaf 7 november brengt Starbucks USA vier limited edition cups uit, die elk tot leven komen met een eigen augmented reality (AR) -effect op Instagram en Facebook
Verduurzaming in de verpakkingsindustrie
Men kan zeggen dat duurzame ontwikkeling een belangrijk onderwerp is waar elk bedrijf vandaag mee te maken heeft. Als dit niet het geval is, moet duurzaamheid nu een prioriteit zijn. Duurzaam ondernemen hangt natuurlijk nauw samen met het voorkomen van uitputting van de aarde. Het type bedrijf dat zich al lang op duurzaamheid richt, is de fabrikant van verpakkingsmaterialen. De vraag naar groene verpakkingen vanuit consumenten, zorgt voor nadenkstof voor groothandel verpakkingsmaterialen. Ze moeten aan de slag met duurzame, circulaire verpakkingen in plaatst van traditionele, op olie gebaseerde kunststoffen.
3D printen
In het verleden werd 3D-printen vooral gebruikt als alternatieve productietechnologie voor grote materialen en complexe onderdelen. Tegenwoordig wordt het veel meer gebruikt. 3D-printen biedt op meer gebieden een interessante meerwaarde in termen van tijdbesparing en kostenbesparing. Nu begint dit ook te gelden voor de verpakkingsindustrie.
Personalisatie van verpakkingen
Verpakkingen worden steeds belangrijker voor consumenten. Instagram vormt hierbij een belangrijke factor. Alles moet ''instagramable'' zijn. Het personaliseren van verpakkingen speelt hier een belangrijke rol in. Tekst- en visuele elementen worden gebruikt om de betekenis van het product te verduidelijken en kunnen ook kopers aantrekken.
Over de Auteur
Verpakkingen krijgen een steeds prominentere rol in marketing. Ontdek de trends van 2021 hier.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen