Een product dat past bij je doelgroep
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: larsvermoolen | Via Artikel Post
Gezien: 778 |
Aantal woorden: 438 |
Datum: Tue, 25 Apr 2017 |
0 commentaar
Op een dag bedenk jij je ineens dat je een fantastisch idee hebt voor een product, waarvan jij zeker weet dat het andermans leven drastisch gaat verbeteren. Je weet dat dit product hetgeen is waar mensen op zitten te wachten. Dit is precies waarom veel mensen falen op het gebied van productontwikkeling. Mensen gaan er namelijk vanuit dat ze een fantastisch idee hebben en lopen met oogkleppen op de volgende productontwerp studio in. Zonder dat ze bevestigd hebben dat dit ook daadwerkelijk een fantastisch idee is. Dat hoeft namelijk helemaal niet in de ogen van je doelgroep. Om succes te maximaliseren is het naar mijn mening veel belangrijker om ervoor te zorgen dat je doelgroep je product interessant genoeg vindt om te kopen. Dit is uiteraard mogelijk met de juiste strategie. Het belangrijkste is dat je het product zo maakt dat je doelgroep er ook iets aan hebt. Daarvoor is het echter wel van groot belang om je doelgroep ook daadwerkelijk te kennen. Om dit te bereiken dien je dus een goede doelgroep profilering te hebben. Bedenk je wie jouw producten zou willen kopen en kijk of je hier iets mee kunt bereiken. Dit is altijd de eerste stap binnen productontwikkeling.
Doelgroep duidelijk? Start met onderzoek naar interesses
Wanneer je weet dat je doelgroep het product interessant vindt en je een duidelijke doelgroepformulering hebt, kun je vervolgens onderzoek doen naar de interesses van deze doelgroep. Dit is van belang, omdat adverteren van nu veel meer draait om interesses en koopintentie dan om antwoord geven op zoekvragen. Sterker nog, wanneer niemand jouw product kent zullen ze er ook niet op zoeken. Interesse gebaseerde targetting is dan veel sterker. Hiermee creëer je awareness voor je product en dat zorgt er uiteindelijk voor dat mensen je product leren kennen.
Start de marketing
Doordat jij een product hebt ontwikkeld op basis van jouw eigen pijnpunten, deze gespiegeld hebt aan je doelgroep en goed onderzoek hebt gedaan naar de interesses en pijnpunten van je doelgroep is het ontwikkelen van een goed product een eitje. Zorg ervoor dat je goed en duidelijk inzichtelijk maakt waar jouw personen interesse in hebben en waarom jouw product het probleem oplost dat zij hebben. Dan weet ik zeker dat jouw product niet kan mislukken! Succes!
Over de Auteur
Alskar is een dynamisch en hoogwaardig bureau dat zich richt en focust op hoogwaardige productontwikkeling in de puurste vorm. Het doel is het neerzetten van een hoogwaardig product dat winstverhogend en strategisch juist werkt.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen