Gebruikt jouw bedrijf al CRM software?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: vvo1989 | Via Artikel Post
Gezien: 712 |
Aantal woorden: 424 |
Datum: Thu, 16 Jun 2016 |
0 commentaar
Customer Relationship Management (CRM) is een Engelse benaming voor het beheren van klantrelaties. Het optimaliseren van het klantcontact staat centraal bij het gebruik van CRM. Met andere woorden: bedrijven gebruiken een bepaald CRM softwarepakket voor het beheren van onder andere klantgegevens. Sommige softwarepakketten zijn gebaseerd op Open Source. CRM is een verwelkomd systeem bij bedrijven die willen groeien met kantoorautomatisering.
Waarom CRM implementeren?
Je kunt een bedrijf laten groeien wanneer een CRM softwarepakket op de juiste manier wordt ingezet. Alle telefoontjes, mailtjes en gesprekken met een klant worden opgeslagen. Op die manier kan onder andere gemakkelijk de vervolgstap volgen, namelijk het sluiten van een deal. Deze gegevens worden automatisch bijgewerkt en zijn gemakkelijk toegankelijk voor werknemers. Alles wordt op één locatie opgeslagen en medewerkers kunnen hier zowel via een mobiel apparaat als desktop bij. Het implementeren van CRM software zal positieve (bedrijfs)resultaten op gaan leveren
CRM in de Cloud
Zoals zoveel softwarepakketten en programma's tegenwoordig maken ook CRM systemen de overstap naar de Cloud. Eén van de grote voordelen hiervan is dat medewerkers altijd en overal toegang hebben tot dezelfde informatie, of je nu thuis of op kantoor bent. Een CRM systeem dat op de Cloud gebaseerd is, hoeft bovendien niet ook nog apart te worden geïnstalleerd. Bovendien hoeft er geen aparte hardware voor worden aangeschaft, waardoor kosten worden bespaard. Naast kostenbesparing zorgt het er bovendien voor dat je vrij bent van verplichte updates.
Nadelen CRM
Nadat een CRM systeem is geïmplementeerd, moet het systeem up-to-date worden gehouden. Doe je dit niet, dan is het eigenlijk een mislukte investering geweest. Let bovendien goed op welk CRM softwarepakket je bedrijf gaat gebruiken. Er zijn verschillende aanbieders, waardoor je als bedrijf goed de voor- en nadelen moet afwegen. Kijk daarnaast ook naar de wensen en behoeften van je bedrijf.
Over de Auteur
Schrijft verschillende artikelen over kantoorautomatisering programma's voor bedrijven en de ICT omgevingen.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen