Kerstkaarten bestellen
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Tim Soekkha | Via Artikel Post
Gezien: 1722 |
Aantal woorden: 555 |
Datum: Tue, 2 Dec 2014 |
0 commentaar
Kerstkaarten bestellen
In veel bedrijven is het verzenden en ontvangen van de kerstkaarten meestal een gevoelsmatige gebeurtenis. Op deze manier worden oude en nieuwe relaties aangehaald, bevestigd en onderhouden.
De keuze van de kerstkaarten wordt vaak opgedragen aan de secretaresses. Zij moeten elk jaar toch maar weer originele kerstkaarten bestellen. Dat is is niet altijd zo eenvoudig als het lijkt.
Effectiviteit sorteren
Ook wordt in veel bedrijven wel eens afgevraagd wat het ‘nut’ of 'effect' van kerstkaarten nu is. Een kerstkaart wordt toch meestal even snel bekeken door relaties en ontsnapt daarna aan de aandacht. Of de kaart belandt tussen de grote hoeveelheden kaarten aan de muren bij de receptie rond Kerstmis en Oud en Nieuw. Snel daarna verdwijnen ze toch in de prullenbak of in de papiercontainer. Bij een 'budget' voor kerstkaarten bestellen worden daarom nog wel eens wat vraagtekens geplaatst.
Aandacht vasthouden
Hoe kunt u nu met uw kerstkaarten wat langer de aandacht van uw relatie vasthouden? Dat doet u bijvoorbeeld door uw kerstkaart zo aantrekkelijk te maken dat deze er boven alle andere kaarten uit springt en men daarom de kaart mee naar huis neemt. Op die manier blijft uw kaart tijdens de vele vrije dagen rond Kerst en Nieuwjaar in de privésfeer van de huiselijke omgeving nog steeds onder de aandacht.
Sfeer
Een sfeervol kerst- of wintertafereel draagt bij aan de Kerstsfeer van uw relatie bij hem of haar thuis. Ook afbeeldingen die de gehele familie, en vooral kinderen, aanspreken doen het vrijwel altijd goed. Gebruik op uw kaart nu eens geen 'reclame' afbeeldingen en ook geen of een zeer bescheiden logo. Uw relatie zal zich u als afzender van een bijzondere kaart dan toch wat langer herinneren. Het mag duidelijk zijn dat kerstkaarten bestellen en verzenden voor het gewenste effect enige aandacht en inspanning eist.
Over de Auteur
Tim Soekkha
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen