Kidscorner - een toegevoegde waarde aan uw bedrijf
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Sanne | Via Artikel Post
Gezien: 1220 |
Aantal woorden: 344 |
Datum: Sat, 7 May 2011 |
0 commentaar
Veel bedrijven hebben tegenwoordig een kidscorner. Dit is een speciale ruimte of hoek in het bedrijf waar de kinderen van de klanten zich kunnen vermaken terwijl de ouders rustig hun zaken afhandelen. De soorten bedrijven die hier gebruik van maken zijn onder andere:
- Showrooms (bijvoorbeeld van keukens)
- Ziekenhuizen (als onderdeel van de wachtruimte)
- Winkels
- Luchthavens
- Kinderopvangcentra (zoals creches en buitenschoolse opvang)
- Garagebedrijven
- Winkelcentra
- Praktijken (zoals huisartsen)
- Enz.
Er zijn veel verschillende opties om een kidscorner in te richten. Hierbij kunt u denken aan spelmodules (met of zonder touchscreen), speeltafels, puzzels en allerhande speelmeubels. De keuze hangt onder andere af van de leeftijdscategorie (van de kinderen) waar het bedrijf zich op wil richten en de ruimte die beschikbaar is voor de kidscorner. Vanzelfsprekend is veiligheid ook een belangrijk criterium voor het selecteren van de materialen. Bovendien is het mogelijk om te kiezen voor educatieve producten, zodat de kinderen zich niet alleen vermaken maar tegelijkertijd ook nog iets leren.
Het hebben van een kidscorner kan een grote toegevoegde waarde bieden aan een bedrijf en kan zich zelfs ontwikkelen tot een Unique Selling Point (USP). Klanten zullen het namelijk erg prettig vinden om te weten dat zij zich geen zorgen hoeven te maken over hun kinderen en ze zullen ook niet afgeleid worden door de kinderen. Hierdoor trekken bedrijven meer families aan, wordt de verblijfsduur van de klanten verlengd en zullen (verkoop)gesprekken beter verlopen. Dit is vanzelfsprekend goed voor de verkoopcijfers van deze bedrijven.
Over de Auteur
Ik schrijf over diverse onderwerpen die interessant zijn voor een breed publiek.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen