Merken doen aan sponsoring : een goede manier van promotie
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Fleur | Via Artikel Post
Gezien: 1241 |
Aantal woorden: 594 |
Datum: Tue, 16 Sep 2014 |
0 commentaar
In tijden van crisis en grote onderlinge concurrentie is het geen overbodige luxe als mensen jouw bedrijf of merk kennen. Sterker nog, het is een echte must. Want, zonder verkopen zijn er geen verdiensten. En zonder verdiensten, tja....
Hoe zorg ik er voor dat mensen mijn merk of bedrijf kennen? Het is een vraag waar veel startende bedrijven, maar ook juist bestaande ondernemingen, mee rond lopen.
Promotie bevorderd de verkoop van jouw producten
Een ding is zeker, als je als bedrijf of merk zijnde niks doet om je naam bekend te maken, gebeurd er ook niks. Promotie bevorderd de verkoop van jouw producten of diensten. Het is dan ook belangrijk hier zorgvuldig gebruik van te maken. En, het hoeft niet altijd zo moeilijk te zijn als men denkt. Er zijn verschillende soorten promotie waar jij als bedrijf gebruik van kunt maken. Afhankelijk van je budget kun je zelf een keuze maken wat je allemaal wel en niet doet. Voorbeelden van soorten promotie zijn: reclame, persoonlijke verkoop, promotionele acties, public relations of direct marketing.
Sponsoring : een veel gebruikte vorm van promotie
Een veel gebruikte vorm van promotie is sponsoring. Sponsoring is een gebeurtenis, een groep personen of een individu steunen door middel van geld of andere middelen ter beschikking te stellen in ruil voor publiciteit als tegenprestatie.
Sponsoring komt in veel verschillende en uiteenlopende branches voor. Ook in de Formule 1 wordt veelvuldig gebruik gemaakt van sponsoring. Hoewel het vroeger nog extremer was als nu, zijn er nog veel merken dat een samenwerking is aangegaan met een raceteam in de Formule 1. Een voorbeeld hiervan is GEOX. GEOX is sinds 2011 de officiële sponsor van het Red Bull Racing team. Het schoenenmerk GEOX levert schoeisel voor zowel de racers als de monteurs. In ruil daarvoor staan zij genoemd op de officiële kleding en race auto. Een ander voorbeeld van een merk dat aan sponsoring doet is Sendra.
Een grote schakel in het geheel
Hoewel de bevordering van de verkoop van producten of diensten niet alleen afhankelijk is van promotie, is het dus wel degelijk een grote schakel in de ketting als geheel. Doe je voordeel met deze tip en verdiep je meer in de promotie van je bedrijf, merk en/of product.
Over de Auteur
Waakhond voor de schoenenbranche.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen