FB pix Spreker Huren - Een Praktijkvoorbeeld - Artikelpost

Spreker Huren - Een Praktijkvoorbeeld

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 137 | Aantal woorden: 835 | Datum: | 0 commentaar

Ga je een spreker huren, onderschat dit dan niet...het is namelijk een cruciale stap bij het organiseren van evenementen of zakelijke bijeenkomsten. Een inspirerende spreker verhoogt niet alleen de sfeer, maar geeft ook waardevolle inzichten aan het publiek. In dit artikel zoomen we in op het proces als je een spreker gaat inhuren, dit alles aan de hand van een praktijkvoorbeeld. Je ontdekt meer over hoe een zorgvuldige selectie en planning kan leiden tot een geslaagd event.

I. De Kracht van een Goede Spreker

Het is van belang om te weten waarom een goede spreker huren een enorme toegevoegde waarde kan hebben voor jouw event. Een spreker kan namelijk:

  • Inspireren en motiveren.

  • Informatie en expertise delen.

  • Een blijvende indruk achterlaten.

II. De Gelegenheid: Een Bedrijfsevenement

In ons voorbeeld gaan we uit van het organiseren van een belangrijk bedrijfsevenement, het is een jaarlijkse bijeenkomst van medewerkers en andere belanghebbenden. Om dit evenement tot een succes te maken heb je samen met jouw team besloten om een professionele spreker in te huren zodat dit evenement een groot succes zal worden.

III. Het Selectieproces

Het kiezen van de juiste spreker voor jullie event gebeurt op basis van verschillende belangrijke stappen die jullie zullen nemen:

A. Bepaal je Doelen en Doelgroep

Het zoeken naar de juiste spreker kan pas beginnen nadat je duidelijk voor ogen hebt wat je wil bereiken en wat je doelgroep is. Dus stel concrete doelen en bepaal je doelgroep.

B. Definieer je Criteria

Waar wil je dat de spreker aan voldoet? Op welk vakgebied heeft deze spreker ervaring nodig zodat hij de doelgroep kan inspireren. Een lijst met criteria die voor jullie van belang zijn kan een handige leidraad zijn.

C. Zoek naar Sprekers

Er zijn talloze manieren om aan sprekers te komen, sprekersbureaus, websites of via-via. In dit voorbeeld gaan we ervan uit dat we een bureau inschakelen die ervaring hebben in de zakelijke wereld.

D. Beoordeling en Selectie

Maak een lijst met kandidaten en beoordeel deze op basis van je criteria. Je houdt op deze manier heel duidelijk een shortlist met sprekers over die aan de eisen voldoen.

E. Communicatie en Onderhandeling

Je kunt nu met deze sprekers contact opnemen om te kijken wie er beschikbaar is op de gewenste datum. En uiteraard is het ook belangrijk om te onderhandelen over de voorwaarden en de gage.

IV. Het Praktijkvoorbeeld

In dit voorbeeld kiezen we uiteindelijk voor een spreker die expert is op het gebied van effectief communiceren en verbinding creëren op zakelijk en privé niveau. Dit had vooral te maken met de ervaring van deze spreker en zijn indrukwekkende recensies.

V. Het Resultaat

Onze verwachtingen werden overtroffen door deze spreker, zijn presentatie was niet alleen inspirerend maar ook magisch te noemen. Door het gebruik van zijn acts gecombineerd met inhoudelijke boodschappen die tevens op het thema van de dag waren afgestemd werd zeer goed ontvangen door het publiek. De gasten gaven aan dat zij geïnspireerd waren en gingen weg met waardevolle inzichten die toepasbaar zijn in zowel hun professionele- als hun privéleven.

VI. Tips voor het Huren van een Spreker

  • Start op tijd met de planning, zo heb je genoeg tijd voor het selectieproces.

  • Spreek duidelijk en concreet je verwachtingen en doelen uit als je in contact komt met potentiële sprekers.

  • Zorg voor duidelijke afspraken en zorg ook dat je schriftelijk afstemt met het bureau of de spreker zelf.

VII. Conclusie

Een spreker huren voor een evenement is een goede manier om je doelen te bereiken, het laat een blijvende indruk achter op het publiek. Kies niet zomaar iemand maar ga zorgvuldig te werk zoals te lezen is in dit praktijkvoorbeeld. Zo kun je erop rekenen dat je een goede spreker kiest die past bij jullie verwachtingen.

VIII. Slotgedachte

Let op: de kracht van een spreker ligt niet in de woorden, het ligt vooral in het vermogen om mensen te inspireren.

Met deze praktijkvoorbeeld en tips kun je nu goed aan de slag gaan bij het huren van een spreker voor je volgende evenement. Een goede spreker kan echt het verschil maken en je gelegenheid naar een hoger plan tillen.



Over de Auteur

Spreker Marc Woods schrijft artikelen met tips over het huren van sprekers.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[199 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[95 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo