Unigro: het begon als een familiebedrijf
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: jkameel | Via Artikel Post
Gezien: 1058 |
Aantal woorden: 373 |
Datum: Thu, 5 Sep 2013 |
0 commentaar
Unigro, de marktleider in België als postorderbedrijf is ontstaan in Sint Niklaas als familiebedrijf. Het bedrijf heef als kenmerkende eigenschappen dat het flexibel, amibitieus en progessief is.
Net na de oorlog, in tijd van economische wederopbouw begon in Sint Niklaas een klein familiebedrijf wat zich richtte op de Nederlandstalige en Franstalige markten van Belgie. Dankzij slim inspelen op deze tweetaligheid door middel van een catalogus, waaruit mensen hun producten konden bestellen, groeide Unigro al snel uit als een begrip in België. Sterker nog, het begon een marktleiderschapspositie te creëren die min of meer onfeilbaar leek in die tijd.
Maar tijden veranderen. Doordat de wereld kleiner werd door de snelle vervoersmogelijkheden en de mondialisering toenam, werd het al snel lastig om een marktleiderschapspositie te behouden, omdat ook de concurrentie meer en meer toenam. Hierdoor was het bedrijf Unigro genoodzaakt om te gaan fuseren met het machtige bedrijf 3 Suisses International, wat zoals de bedrijfsnaam al aanduidt, sterk bezig was met internationaal zakendoen.
Dankzij sterk leiderschap binnen Unigro - 3 Suisses International werd het bedrijf Unigro binnen afzienbare tijd weer marktleider in België. Vandaag de dag weet het bedrijf zich online goed te profileren met een webshop en heeft het duidelijk zijn verkoopkanalen op internet weten te vinden. Al met al is de online strategie van Unigro effectief, aangezien er meer en meer verkopen via online worden gerealiseerd.
Niet alleen is de online aanwezigheid goed voor de naamsbekendheid van het bedrijf, maar ook voor klantenbinding en acquisitie een prima methode. Denk bijvoorbeeld aan de inzet van e-mail marketing, het hebben van een webshop en als aanvulling nog een goede klantenservice, waaronder telefonische bereikbaarheid.
De toekomstverwachting van Unigro is dan ook positief. Het bedrijf heeft een steeds sterkere positie op de Belgische markt, zowel Nederlandstalig als Franstalig en dagelijks weten vele (nieuwe) klanten hun weg te vinden naar dit (voormalige) postorderbedrijf.
Over de Auteur
Auteur is een onafhankelijk schrijver die helpt de juiste informatie te vinden op de juiste plek
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen