Van idee naar product
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: larsvermoolen | Via Artikel Post
Gezien: 768 |
Aantal woorden: 441 |
Datum: Tue, 17 Jan 2017 |
0 commentaar
Elk jaar worden er duizenden nieuwe producten op de markt gelanceerd. De één succesvoller dan de anderen. Al deze producten hebben iets gemeen, ze zijn ooit begonnen als idee. Meestal loopt de bedenker van dit idee ergens tegenaan, hij of zij ziet een bepaalt probleem en kiest om hier slim op in te spelen. Vervolgens blijven de meeste mensen een tijdje lopen met dit idee. Gewoonweg omdat ze nog niet zeker weten wat ze aan moeten met dit idee. Ze weten niet hoe ze de overstap moeten maken van 'product naar idee'. Dat is waar ik jou mee ga helpen in deze blog. In drie heldere stappen weet jij na het lezen van deze blog hoe je van idee tot product komt.
Het begint bij je doelgroep en de testgroep
Je kunt natuurlijk onmogelijk weten wat jouw doelgroep allemaal wilt en tegen welke problemen zij aanlopen. Ga daarom in gesprek met je doelgroep en bekijk tegen welke problemen ze echt aanlopen. Op basis van deze doelgroep ontwikkel je vervolgens een testgroep. Deze testgroep is van enorm belang, omdat zij in elke fase van productontwikkeling je product gaan testen. Dit verzekert je ervan dat je in het hele 'productontwikkelingsproces' geen onnodige fouten maakt.
Concept Design
De tweede stap in productontwikkeling is concept design. In deze fase werk je het conceptuele ontwerp van je nieuwe product. Dit concept design wordt de blauwdruk voor de bouw van het prototype en natuurlijk het uiteindelijke product. Ook hierbij is het van groot belang om constant rekening te houden met de feedback vanuit de testgroep.
Productontwikkeling
Wanneer de concept fase is afgerond wordt het tijd voor productontwikkeling. In deze fase wordt het idee echt geconverteerd naar product. Allereerst in de vorm van een prototype, vervolgens in de vorm van een echt product. Zorg dat je in deze fase werkt op basis van korte sprints. Na elke sprint komt een fase voor feedback en mogelijke aanpassingen van het product.
Get ready for launch
Wanneer de testgroep het eens is over de mogelijkheden van het product en het gemak ervan, kan het product gelanceerd worden. Doordat je constant naar je testgroep hebt geluisterd is de marketing van dit gloednieuwe product uiteraard een eitje.
Over de Auteur
Bluelarix is de aangewezen partij voor strategische productontwikkeling en productinnovatie
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen