FB pix De juiste service is goud - Artikelpost

De juiste service is goud

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 438 | Aantal woorden: 561 | Datum: | 0 commentaar

Restaurants zijn er genoeg in Nederland. Logisch, want we staan bekend als volk dat relatief vaak uiteten gaat. We hebben er over het algemeen ook aardig wat centjes voor over. Maar dan verwachten we ook dat er uitstekend eten geserveerd wordt. Goede service en een gezellige sfeer vinden we tegelijkertijd net zo belangrijk.

De meeste restaurants hebben het gedeelte van het eten wel prima op orde, men komt immers voor het eten naar de restaurant. Maar waar je de concurrentie echt mee kan aftroeven is het personeel. Het is de kunst om het juiste team samen te stellen dat de klant aanspreekt. En dan wordt er nogal veel van je gevraagd. Men verwacht dat je, spontaan bent, enthousiast, aardig, klant vriendelijk, en netjes. En tussendoor moet je ook nog eens in een bepaald tempo werken van de baas. Waar de meeste restaurants de plank misslaan is dat het personeel de doelgroep niet begrijpt. Dat merkt de klant al gauw.

Zelf was ik niet zolang geleden in een restaurant in Enschede, waar het personeel me zeer beviel. Ik heb de hele avond samen met mijn vrouw genoten van het eten en de sfeer. Daar had de bediening ook een grote rol in. Ik ben een wijnliefhebber en vroeg naar wat extra informatie over de wijn. Daar kreeg ik een goede omschrijving van. Vaak krijg je dan letterlijk te horen wat op de fles staat, maar bij dit restaurant had ik écht het idee dat ze wisten waar ze het over hadden. Ook wat betreft het eten was ik zeer content. Ik bestelde iets buiten het menu om en daar werd geen enkel probleem van gemaakt. Sterker nog de kok kwam mij persoonlijk vragen of het helemaal naar wens was. 

Het zijn dus de kleine dingen die klant erg kan waarderen als we uiteten gaan. Je hoeft er dus geen hele poespas van te maken om de klant te vermaken, geeft ze gewoon wat extra aandacht en zorg ervoor dat het personeel weet hoe het de klant moet bedienen.



Over de Auteur

Maartje van SEO-ondersteuning beantwoordt belangrijke lezersvragen. In dir atikel lees je het belang van een goede service.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Vega Blauw
Vega Blauw

€ 23,50
Toon product

Diner Cadeau cadeaubon - 100 euro - Meer dan 3250 aangesloten restaurants
Diner Cadeau cadeaubon - 100 euro - Meer dan 3250 aangesloten restaurants

€ 100,00
Toon product

Diner Cadeau cadeaubon - 50 euro - Meer dan 3250 aangesloten restaurants
Diner Cadeau cadeaubon - 50 euro - Meer dan 3250 aangesloten restaurants

€ 50,00
Toon product

Robotime Rolife Tipsy Restaurant - DG167 - Rolife - DIY Miniatuur - Knutselen - Miniatuurhuisje
Robotime Rolife Tipsy Restaurant - DG167 - Rolife - DIY Miniatuur - Knutselen - Miniatuurhuisje

€ 42,40
Toon product

LEGO Friends Restaurant en kookschool - 42655
LEGO Friends Restaurant en kookschool - 42655

€ 67,99
Toon product

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[214 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[115 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo