Heeft Clooney gelijk - Artikel Post - Artikel Marketing

Heeft Clooney gelijk

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: EspressoCupjes
Gezien: 912 | Aantal woorden: 393 | Datum: Wed, 16 Feb 2011 | 0 commentaar

Wie kent die commercials niet? Hollywood-icoon George Clooney heeft zijn publieke imago aan Nespresso geleend om hun toch al succesvolle product en marketingformule kracht bij te zetten.  Samen met John Malkovich (ook niet de minste),  die op onnavolgbare wijze ook de Allerhoogste neerzet als een Nespresso-verslaafde, weet hij de koffiecupjes-gigant naar nog grotere merkbekendheid op te stuwen.

Is koffie cool?

Deze koffie wel, blijkbaar.  Anders hadden de bedenkers van deze reclamecampagne Steve Buscemi en Edward Norton wel gevraagd hun product te adverteren. Met een acteur als Clooney zet je het beeld neer van de man van de wereld, die arrogantie mag uitstralen omdat hij zich dat kan permitteren.  Het soort man dat vele andere mannen stiekem willen zijn; waar vrouwen bij bosjes voor vallen. Maar dan met een knipoog.

Maar kan koffie echt cool zijn? Nespresso is blijkbaar zo anders dan gewone koffie, dat deze ongewone link tussen coolheid en koffiecupjes, die op z’n zachtst gezegd vergezocht is, bij het kijken naar de Nespresso-reclames door velen als vanzelfsprekend wordt geaccepteerd.

Over smaak valt te twisten

Gelukkig kunnen we de ‘boodschap’ van alle reclame nog toetsen aan onze eigen mening, of smaak in dit geval. Liefhebbers van koffie kiezen uiteindelijk voor koffie die ze lekker vinden, of gemakkelijk, of betaalbaar, om maar een paar potentieel doorslaggevende argumenten te noemen.

Om een goede keuze te maken uit het enorme aanbod, moet je tegenwoordig bijna gestudeerd hebben. Wie zich goed informeert, weet dat er altijd alternatieven zijn.  Op internet is dit soort informatie steeds vaker en beter te vinden, ook over Nespresso cups.  Of je kiest voor Clooney’s koffie of niet, met de juiste kennis kun je in ieder geval de alternatieven tegen elkaar afwegen.

 



Over de Auteur

De reclames van Nespresso met George Clooney zijn heel populair, maar laten mensen zich daardoor beïnvloeden in hun keuze? In dit artikel wordt de kracht van reclame afgezet tegen de mogelijkheid om zelf te kiezen op grond van informatie. 

 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo