Hoe begint men een kroeg?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Getevents | Via Artikel Post
Gezien: 1412 |
Aantal woorden: 796 |
Datum: Tue, 3 Jan 2012 |
0 commentaar
Wees het lichtpunt van de stad, het leven van de avond – als werk? Jazeker. U kunt het allemaal bij het openen van een kroeg.
Vrienden, lachen, feesten, entertainment – leuk! Dit zijn de dingen waar je aan denkt bij het openen van je eigen kroeg. Maar het is niet altijd lol wat de klok slaat achter de schermen.
Het bezitten van uw eigen kroeg / café betekend lange uren, nauwgezette aandacht voor detail, het opgeven van vakanties en weekend, en soms omgaan met vervelende klanten. Maar als je een duidelijke visie heb, doe uw huiswerk goed doet en de tijd neemt om de ins en outs van het bedrijf leren, kan het ook een succesvolle onderneming worden.
Wat kunt u verwachten
Succesvolle nieuwe bars zijn uit hun schulden binnen de eerste zes maande. Maar net als met vele nieuwe bedrijven, tonen de statistieken aan dat het lastig zal worden. Waarom mislukt het? De eerste reden is dat er niet genoeg kapitaal geïnvesteerd is om het bedrijf draaiende te houden. De tweede reden is een gebrek aan kennis over het bedrijf.
Vanuit een persoonlijk perspectief, moet je jezelf afvragen of je echt het type persoon bent die een kroeg kan uitbaten. Bent u een introvert en wilt u liever op uzelf werken, dan ik dit werk niet voor u. Persoonlijk contact met uw klanten is een belangrijk deel van uw werk.
Heeft u de tijd en inzet, reken al gauw op 60 uur per week en nachtdiensten, er voor over om een kroeg te runnen? Kunt u nachten weg van uw gezin? Wilt u de ochtenden met uw kinderen missen?
Heb ik nog steeds niet af geschrokken? Lees dan verder.
Wat is uw bar Type?
Een goed begin is het halve werk en al het begin begint bij goed nadenken. Wat voor type kroeg wilt u beginnen? Een buurtkroeg, een sport bar of een hippe lounge bar? Deze keuze is zeer belangrijk in de keuze van de locatie.
Een goede locatie is de sleutel in de succes van een succesvolle kroeg. Een hippe tent zal niet goed lopen in een woonwijk en een buurtkroeg is niet op z’n plek in het uitgaanscentrum.
Marktonderzoek is belangrijk. Hoe staat het met de concurrentie? Natuurlijk moet er niet te veel concurrentie zijn maar geen concurrentie is geen goed teken. Vaak is er een reden dat op sommige locaties de markt zwaar bevochten wordt, er is geld te verdienen.
En hier komen we op ons laatste punt, GELD. Er moet geld verdient worden aan een bar, wees eerlijk en laat u niet leiden door emoties, dat bespaart veel teleurstelling.
Ik wens u veel succes met het starten van uw eigen kroeg.
Over de Auteur
Erik Meijer is gids bij GetEvents voor onder anderen vrijgezellenfeest bij GetEvents.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen