FB pix Koffietijdcapsule - Artikelpost

Koffietijdcapsule

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 3294 | Aantal woorden: 470 | Datum: | 0 commentaar

We drinken met z’n allen nogal wat koffie. Dat is op zich niets nieuws, maar de manier waarop we onze koffie drinken en de eisen die we stellen aan de koffie, zijn onderhevig aan veranderingen en trends.




Kun je je nog herinneren hoe de koffie uit een automaat op het werk vroeger smaakte? Toen de enige persoonlijke variabelen het aantal klontjes suiker en de dosering van de koffiemelk uit de literfles naast de machine waren? De koffie stelde niet veel voor en dat compenseerden we met gezelligheid. Want bij koffietijd  hoort gezelligheid  (“altijd weer een gezellig moment…”).

Wat is er veranderd?

 

Het nieuwe koffiedrinken

Is koffie nog wel gezellig? Het potentieel is er natuurlijk wel, maar het lijkt of we het vooral druk hebben met onze persoonlijke smaak in koffie. Sinds een aantal jaren is de koffiedrinker erg kwaliteitsbewust. De blootstelling aan andere koffieculturen en de bereikbaarheid van kwaliteitskoffie die je verregaand aan je smaak kunt aanpassen, lijken een nieuw soort koffiedrinker te hebben gecreëerd. Een consument die niets te maken wil hebben met automaten waar bekertjes uit komen. Een koffiedrinker die zich daar misschien wel te goed voor voelt.

 

Nespresso : (geen) zuivere koffie?

De lol van de koffiegenieter, zoals we hem maar even zullen noemen, zit voor een groot deel in de keuzemogelijkheden en de exclusiviteit van de koffie die hij bij voorkeur in gespecialiseerde winkeltjes met peperdure (ooit zeggen we ‘robusto geprijsde’) importkoffie in glimmende vacuümzakken koopt.

Nog vaker echter is de bewuste moderne koffiedrinker online bezig met  Nespresso capsules bestellen’ . Een ware rage, grotendeels bepaald door het feit dat je dit eenvoudigweg niet anders kunt doen dan online. In de schappen van de supermarkt vind je die cups niet, want dit is “echte” koffie. Een geweldig staaltje eigentijdse marketing misschien, maar is je keuze, ondanks het aantal verkrijgbare smaken met exotische namen, daardoor niet wat beperkt?

Het beeld verandert nog steeds. Nu kun je ook van andere merken espressocupjes krijgen en er zijn zelfs navulbare cupjes. Nu maar afwachten of er weer nieuwe soorten koffiedrinkers opduiken.

 

Over de Auteur

In dit artikel wordt enigszins kritisch gekeken naar de rage van het ‘Nespresso cups bestellen’. Die wordt afgezet tegen de ouderwetse gezelligheid rond de koffieautomaat en nieuwe mogelijkheden om aan de felbegeerde cups te komen.

 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen

Commentaar RSS

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Je hebt geen toestemming om commentaar te geven. Als je inlogt dan mag je misschien wel commentaar toevoegen.
BoekenBoeken

Douwe Egberts Aroma Rood Filterkoffie - 6 x 500 gram
Douwe Egberts Aroma Rood Filterkoffie - 6 x 500 gram

€ 42,49
Toon product

Douwe Egberts Lungo Intens Koffiecups - Intensiteit 8/12 - 10 x 20 capsules
Douwe Egberts Lungo Intens Koffiecups - Intensiteit 8/12 - 10 x 20 capsules

€ 50,49
Toon product

NESCAFÉ Dolce Gusto capsules Cappuccino - 90 koffiecups voor 45 koppen koffie
NESCAFÉ Dolce Gusto capsules Cappuccino - 90 koffiecups voor 45 koppen koffie

€ 20,00
Toon product

L'OR Adventskalender 24 Koffiecups
L'OR Adventskalender 24 Koffiecups

€ 9,99
Toon product

NESCAFÉ Dolce Gusto capsules Lungo - 90 koffiecups
NESCAFÉ Dolce Gusto capsules Lungo - 90 koffiecups

€ 20,00
Toon product

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

Niels78
[393 geplaatste Artikelen] feed
gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
BrianA
[214 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[186 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[150 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
Admin
[115 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo