Koffietijdcapsule - Artikel Post - Artikel Marketing

Koffietijdcapsule

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: EspressoCupjes
Gezien: 961 | Aantal woorden: 470 | Datum: Wed, 16 Feb 2011 | 0 commentaar

We drinken met z’n allen nogal wat koffie. Dat is op zich niets nieuws, maar de manier waarop we onze koffie drinken en de eisen die we stellen aan de koffie, zijn onderhevig aan veranderingen en trends.




Kun je je nog herinneren hoe de koffie uit een automaat op het werk vroeger smaakte? Toen de enige persoonlijke variabelen het aantal klontjes suiker en de dosering van de koffiemelk uit de literfles naast de machine waren? De koffie stelde niet veel voor en dat compenseerden we met gezelligheid. Want bij koffietijd  hoort gezelligheid  (“altijd weer een gezellig moment…”).

Wat is er veranderd?

 

Het nieuwe koffiedrinken

Is koffie nog wel gezellig? Het potentieel is er natuurlijk wel, maar het lijkt of we het vooral druk hebben met onze persoonlijke smaak in koffie. Sinds een aantal jaren is de koffiedrinker erg kwaliteitsbewust. De blootstelling aan andere koffieculturen en de bereikbaarheid van kwaliteitskoffie die je verregaand aan je smaak kunt aanpassen, lijken een nieuw soort koffiedrinker te hebben gecreëerd. Een consument die niets te maken wil hebben met automaten waar bekertjes uit komen. Een koffiedrinker die zich daar misschien wel te goed voor voelt.

 

Nespresso : (geen) zuivere koffie?

De lol van de koffiegenieter, zoals we hem maar even zullen noemen, zit voor een groot deel in de keuzemogelijkheden en de exclusiviteit van de koffie die hij bij voorkeur in gespecialiseerde winkeltjes met peperdure (ooit zeggen we ‘robusto geprijsde’) importkoffie in glimmende vacuümzakken koopt.

Nog vaker echter is de bewuste moderne koffiedrinker online bezig met  Nespresso capsules bestellen’ . Een ware rage, grotendeels bepaald door het feit dat je dit eenvoudigweg niet anders kunt doen dan online. In de schappen van de supermarkt vind je die cups niet, want dit is “echte” koffie. Een geweldig staaltje eigentijdse marketing misschien, maar is je keuze, ondanks het aantal verkrijgbare smaken met exotische namen, daardoor niet wat beperkt?

Het beeld verandert nog steeds. Nu kun je ook van andere merken espressocupjes krijgen en er zijn zelfs navulbare cupjes. Nu maar afwachten of er weer nieuwe soorten koffiedrinkers opduiken.

 

Over de Auteur

In dit artikel wordt enigszins kritisch gekeken naar de rage van het ‘Nespresso cups bestellen’. Die wordt afgezet tegen de ouderwetse gezelligheid rond de koffieautomaat en nieuwe mogelijkheden om aan de felbegeerde cups te komen.

 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo