Bedrijfstak Winkels in parfums en cosmetica (exploitatie en meer)
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: firmfocus | Via Artikel Post
Gezien: 908 |
Aantal woorden: 616 |
Datum: Mon, 23 Sep 2013 |
0 commentaar
Winst winkels in parfums en cosmetica
Winst winkels in parfums en cosmetica en het gemiddelde beeld.
De sector winkels in parfums en cosmetica is heel divers. Het nut van een algemeen beeld van winkels in parfums en cosmetica is echter groot. Op deze manier kunt u een benchmark maken te opzichten van u eigen onderneming. winkels in parfums en cosmetica verschillen onderling in kostenstructuur maar hebben ook overeenkomsten. Het is dan interessant om te zien hoe de verschillende kostencomponenten uiteen lopen voor Winkels in parfums en cosmetica. Zo kan het zijn dat u bijvoorbeeld meer heeft geautomatiseerd dan uw collega ondernemers. Hierdoor kan de kostenpost personeel een stuk lager liggen dan gemiddeld voor winkels in parfums en cosmetica. Het kan ook zijn dat u een prijsvechter bent en daardoor een lagere marge maakt.
Personeel is de grootste kostenpost voor Personeel voor winkels in parfums en cosmetica
De grootste kostenpost is gemiddeld voor de branche winkels in parfums en cosmetica de post Inkoopkosten Omzet met 16.32% (gemeten als percentage van de omzet voor winkels in parfums en cosmetica. Dit omvat direct loonkosten, indirecte loonkosten, verplichte premies en bijdragen en overige kosten en bijdragen. Het is natuurlijk erg interessant om dit te vergelijken met uw eigen onderneming. Waarom wijkt het af? Maar kijk naast Personeel ook eens naar de andere kostenposten voor winkels in parfums en cosmetica. Op de website van Firmfocus leest u er alles over winkels in parfums en cosmetica.
Huisvestingskosten en verkoopkosten na personeelskosten het hoogst voor winkels in parfums en cosmetica
Na personeelskosten is de grootste kostenpost huisvestingskosten (het gaat hier om de kosten van de bedrijfslocatie al dan niet gehuurd of geleased). Gemeten als percentage van de omzet is de kostenpost huisvestingskosten gelijk aan 8.24% van de omzet. Na personeelskosten en huisvestingskosten is de kostenpost verkoopkosten (kosten voor de verkoop van uw producten) gemiddeld het grootst. Gemeten als percentage van de omzet is de kostenpost verkoopkosten gelijk aan 3.49% van de omzet. Probeer voor al deze posten de verschillen met het gemiddelde te verklaren. Hebt u dit wel eens vergeleken met de kosten in uw eigen onderneming. Nogmaals alle ondernemingen zijn verschillend waardoor ook de kostenstructuur voor winkels in parfums en cosmetica zal verschillen. De vraag is of u de verschillen kunt verklaren en daar u voordeel me kunt doen ten opzichte van andere ondernemingen.
Het bedrijfsresultaat van Winkels in parfums en cosmetica
Het bedrijfsresultaat van winkels in parfums en cosmetica loopt sterk uiteen. Toch kunnen we op basis van de gemiddelde exploitatie wel een indicatie geven voor winkels in parfums en cosmetica. Gemiddelde werd in de branche winkels in parfums en cosmetica een bedrijfsresultaat van 9% behaald.
Bovenstaande cijfers zijn voornamelijk gebaseerd op cijfers van het Centraal Bureau van de Statistiek. Het meetjaar is 2010 (laatst beschikbare data op moment van schrijven. De cijfers van het CBS lopen altijd enkele jaren achter in verband met de verwerkingstijd."
Ga voor meer informatie over ondernemen en startende ondernemers naar Firmfocus.
Over de Auteur
Firmfocus levert informatie, tools en advies aan (startende) ondernemers.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen