De nieuwe trend in online betalen
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: annie123 | Via Artikel Post
Gezien: 980 |
Aantal woorden: 317 |
Datum: Mon, 26 Jun 2017 |
0 commentaar
Achteraf betalen als betaaltrend
Anno 2017 kopen steeds meer mensen hun producten online. Van schoenen tot kadootjes, in online webshops wordt veel besteld. Dit wordt via bezorgdiensten thuis afgeleverd. Echter, veel consumenten ervaren een risico bij online aankopen. Zij kunnen namelijk niet van tevoren de kwaliteit van de gekochte producten bepalen. Zeker met prijzige producten, of met producten waarvan een bepaalde maat vereist is (denk aan kleding), ervaren consumenten een risico tijdens online shoppen.
Om dit probleem op te lossen bieden steeds meer online webshops te mogelijkheid tot achteraf betalen. Dit houdt in dat de consument het product eerst thuis afgeleverd krijgt, en dan na een bepaalde termijn pas hoeft te betalen. Op deze manier kan de consument het product terugsturen voor hij of zij betaald heeft als het product niet naar wens is. Sommige websites bieden naast alleen achteraf betalen ook betalen in termijnen. Een voorbeeld hiervan is mediamarkt gespreid betalen. Een bijkomend voordeel voor consumenten is in dit geval dat grote bedragen niet in één keer afgedragen te hoeven worden.
Voor bedrijven is achteraf betalen, ofwel via acceptgiro, ook erg voordelig. Dit omdat meer consumenten de online aankoop aandurven. Bedrijven lopen op deze manier geen omzet mis. Dat dit werkt is te zien aan de enorm groeiende hoeveelheid bedrijven die achteraf betalen aanbiedt.
Risico's zitten er niet aan, niet voor bedrijven en niet voor consumenten, vanwege strikte registrate.
Over de Auteur
Expert op het gebied van online betaaltrends
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen