Eurowinst een eerlijk bedrijf? - Artikel Post - Artikel Marketing

Eurowinst een eerlijk bedrijf?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Admin
Gezien: 2402 | Aantal woorden: 713 | Datum: Fri, 11 May 2012 | 16 commentaar

win.

Krijg zojuist een telefoontje van een onbekende man, hij noemde wel een naam maar die ben ik al vergeten. Enthousiast begint hij zijn verhaal. "Doet u mee aan lotterijen en wint u wel eens wat?". Ik denk gelijk; "Oh daar gaan we weer". Maar het is vrijdag, ik heb een goede bui en ik doe dus gezellig met de man mee. "Ja ik heb wel eens mee gedaan maar eigenlijk nooit iets gewonnen vertel ik hem. De onbekende man geeft aan dat hij een oplossing heeft voor dit probleem. Zijn bedrijf biedt een service met betrekking tot het vergroten van de winstkans en hij begint dit uit te leggen.

Ze hebben IT-mensen in dienst die via de diverse sites uitzoeken welke prijsvragen er allemaal bestaan. Dankzij de kennis van de IT-ers weten zij ook prijsvragen / lotterijen te vinden die niet helemaal bovenaan staan bij Google. Vervolgens doen zij voor jou mee aan ongeveer 300 prijsvragen & lotterijen per maand. De winstkans is hierdoor dus heel groot. En deze service kost je slechts 24,95 euro per maand en je kunt ook gewoon op ieder gewenst moment stoppen. De man vertelt ook dat er al diverse auto's / Espresso apparaten / vakantiereizen / etc. gewonnen zijn door hun klanten. Ik vind het zelf een origineel idee. Zelf zou ik de tijd niet hebben om aan 300 spelletjes / prijsvragen / trekkingen / lotterijen mee te doen. Maar als je dat kunt laten doen dan is het opeens wel mogelijk.

"Wat is de adder?" vraag ik. "Niets! Maar om eerlijk te zijn, je moet wel voor de 22e van de maand opzeggen want anders loopt het contract gewoon door. Maar opzeggen kan heel eenvoudig telefonisch of per e-mail. Het is allemaal geheel eerlijk." krijg ik als antwoord. "Wat vindt u er van?" vraagt hij met nog steeds hetzelfde enthousiasme.

"Per e-mail opzeggen? Wat is dan dat e-mailadres?" vraag ik. Ik wil namelijk even naar een website kunnen kijken of via Google kijken of mensen iets hierover hebben geschreven. "Sorry meneer, die informatie heb ik niet. En dat weet ik ook niet, we doen alles telefonisch." zegt hij. Ik laat weten dat het dan ophoudt omdat ik niet via de telefoon wil bestellen. En op de vraag of hij iets kan toesturen krijg ik wederom te horen dat alles telefonisch en per e-mail gaat. Dus ik geef aan dat het dan echt over gaat.

"Oh wacht", zegt hij dan opeens, "ik zie het al op mijn papiertje staan. Uw opzegging meneer kunt u sturen aan info@eurowinst.com". Dus ik type dit razendsnel in mijn browser maar krijg een foutmelding. Dus ik vraag nogmaals of het eurowinst.com is. Hij bevestigd dit en dus ga ik naar de site http://who.is en vraag de domeinnaam daar op. Daar kan ik zien dat deze domeinnaam eurowinst.com nog niet eens geregistreerd is. Gewoon vrij en dus nog beschikbaar. Mijn eventuele opzeg e-mail zal dus nooit aankomen en dit vertel ik hem ook. Eerst stelt hij nog dat het e-mailadres alleen zal werken voor klanten. Ik leg hem uit dat NIEMAND kan mailen naar dat adres omdat het gewoonweg niet bestaat. "Ja maar ik zit u toch geen lucht te verkopen!?", vertelt hij mij en de enthousiaste toon is inmiddels verdwenen. Ik zeg daarop "Dat weet ik niet, maar het is wel vreemd allemaal!". "Nou meneer, dan maar niet!" en hij hangt op. 

Ik ben dus enthousiast over het idee. En meer mensen vermoedelijk. Maar hier zit toch een luchtje aan. Je ziet regelmatig bij televisie programma's zoals Kassa / Radar / Opgelicht / In je recht - dat mensen aan de deur of via de telefoon iets hebben gekocht en nu met diverse aanmaningen en soortgelijke problemen zijn komen te zitten. Ik ben dus blij dat ik er niet op in ben gegaan. 



Over de Auteur

Arne de Vos, webdesigner / ondernemer bij AdCon.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Fri, 1 Jun 2012 at 12:28 PM, by Guest
Ik ben vandaag ook gebelt worden door hen, oplichters zijn het. Als ze maar geld kunnen innen zonder er iets voor te doen uiteindelijk kom je erachter ze lichten de boel op. Mvg.

Fri, 1 Jun 2012 at 12:31 PM, by Guest
OPLICHTERS, gaat hen alleen om de commissie. En wie denkt er nu echt dat die iets wint. Je moet sowieso eerst betalen voor je de 'papieren' krijgt om het nog eens goed door te lezen.

Wed, 13 Jun 2012 at 11:59 AM, by Guest
Ik ben vandaag ook opgebeld en ik geloof er ook geen snars van. Ik ben vandaag ook door hun opgebeld. NIET MEER IN ZEE GAAN.

Tue, 19 Jun 2012 at 3:46 PM, by Guest
Ben vandaag ook gebeld, deze persoon deed eerst overkomen dat het gratis was en op mijn reactie dat hij niet gelegen belde ging hij niet eens in. heb de hoorn er daarna op gehangen al was deze persoon wel op de hoogte van mijn adresgegevens en sprak hij eerst nog over dingen gratis toesturen en vervolgens idd de 24 p maand.. Daarna telefoongesprek midden in het gespek beïndigd ( doe ik normaal nooit ) maar ik mag toch aannemen dat ik nu niet alsnog vast zit aan deze onzin? Ik zei dat het toesturen van gratis info prima was maar verder niets... Ik mag aannemen dat dit niet al een overeenkomst is?

Tue, 19 Jun 2012 at 4:11 PM, by Guest
ik ben er wel op ingegaan en ik kan ook geen informatie vinden over het bedrijf en ik wil me nu afmelden hoe moet ik dat doen?

Mon, 25 Jun 2012 at 4:38 PM, by Guest
Ik ben net 18 geworden en ben zo dom geweest van mijn banknummer wel te geven aan het zogenaamde bedrijf eurowinst. Ik later heel enthousiast aan mijn ouders verteld en die schrokken natuurlijk heel erg. Dus ik heb daarna via mijn mobiel snel proberen in te loggen op mijn ABN AMRO rekening en ik kon me niet inloggen ook op de computer wou het niet. Daarna ben ik met mijn ouders gelijk naar de ABN AMRO gereden en alles stond er gelukkig nog op. Heb nog wel voor de zekerheid mijn rekening geblokkeerd. Ik trap hier dus nooit meer in!

Fri, 13 Jul 2012 at 12:17 PM, by Guest
Inderdaad een raar zaakje. Sowieso geen enkel kansspeel bedrijf vertrouwen die a)geen eigen website hebben, b)geen juiste informatie verschaffen omtrent opzeggen, e-mailadressen, wat hun winmodel is (altijd goed om te vragen btw), telefoonnummers e.d.

en als laatste: Als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan klopt het vaak niet. Op zich is het idee van Eurowinst geniaal, maar omdat ze geen duidelijke informatie verschaffen over de manier van opzeggen, geen duidelijke website hebben en het dus onmogelijk maken om überhaupt op te zeggen, neigt dit naar oplichterij! Daarnaast zijn ze over de telefoon zeer vaag over privacy beleid. "Ja meneer, maar wij zoeken alleen de prijsvragen eruit waar u niet door platgemaild of gebeld wordt. Helaas ken ik geen enkele prijsvraag waar dit het geval is, dus waarschijnlijk verdraaien ze de waarheid.

Kortom: je kan je abonnement niet opzeggen en blijft een x bedrag per maand betalen. Daarnaast weet je niet of je zeker meespeelt en dus kans maakt op prijzen, je weet niet hoeveel andere mensen (die niet via eurowinst meespelen) meedoen aan zo'n prijsvraag en is de kans dus niet te berekenen. Tevens is je privacy waarschijnlijk geschaad doordat al jou info aan de bedrijven van prijsvragen wordt doorgegeven. Dit laatste is denk ik het verdien model van Eurowinst en dus 1 van de addertjes onder het gras.

Niet doen dus!

Thu, 19 Jul 2012 at 12:21 PM, by Guest
Ben ook gebeld, blijven maar doordrammen over het feit dat vergeten geen optie is. taalgebruik is ook erg onvriendelijk je en jij. (leer eerst NL taal voordat je belt) bij 20 keer nee zeggen weten ze niet hoe snel ze moeten ophangen en inderdaad, website onvindbaar. allemaal een beetje vreemd. niet op in gaan dus!

Fri, 27 Jul 2012 at 2:39 PM, by Guest
ik ben wel zo dom geweest...:( Is er iemand die enig idee heeft hoe ik hier vanaf kom? aangezien nergens informatie over hen te vinden is...

Fri, 3 Aug 2012 at 1:01 PM, by Guest
Zojuist ook gebeld door een dame van deze organisatie. Na een halfuur aan de lijn toch besloten om het niet te doen. Nadat de dame geïrriteerd afscheid nam hield ik de lijn nog even open en hoorde nog net een diepe zucht en de letterlijke woorden .... "O my god, weeer nier". Mensen NIET DOEN DUS!!

Tue, 14 Aug 2012 at 2:00 PM, by Guest
ik werd net ook gebeld... ff rondgezocht of het wel echt is e.d. nee dus, zoals te verwachten. Er zijn wel vaak zulke telefoontjes hoor. een keer had ik ook eentje uit duitsland. Die gast praatte gewoon nederlands. Ik hou echt niet van zulke oplichting achtige zaken.. wij zijn degenen die hard moeten werken en zij? niet veel belletje gladde praatje klaarr.

Wed, 22 Aug 2012 at 10:05 AM, by Guest
Pff ook ik heb een half uur aan de telefoon gehangen maar op een of andere manier hadden ze mijn gegevens al. Inclusief mijn rek nr. Ik was niks verplicht, ik zou binnen 14 dagen een brief thuis krijgen en dan pas hoef ik te beslissen. Ik hoop enorm dat ik nog nergens aan vast zit maar op dit moment ben ik er enorm bang voor. Ik werd gebelt waarbij ik geen computer bij de hand had. Omdat ik aan niks vast zou zitten maakte ik me ook weinig zorgen. Maar nu ik al deze verhalen lees wordt ik toch wel bang. Help wat kan ik doen??

Wed, 22 Aug 2012 at 8:27 PM, by Guest
Ik ook zojuist gebeld, en #$%# er ook ingetrapt. Kan me wel voor de kop slaan...was ook te mooi om waar te zijn. Kan iemand mij vertellen hoe dit verder gaat? Vanaf welk rekeningnummer (of meerdere?) wordt dit bedrag (24,50 p.m.?) afgeschreven? zodat het geblokkeerd kan worden... en kan deze incasso teruggevorderd worden...? Graag ervaringen

Wed, 22 Aug 2012 at 8:56 PM, by Guest
Ik ben dus ook gebeld. En dacht dat mij dat nooit zou overkomen. Nou wel dus. Wie heeft er ervaring mee hoe het verder gaat? Wanneer wordt wat (24,50?) afgeschreven, van welk rekeningnummer? Graag ervaringen hoe je er vanaf komt! Bedankt

Sun, 2 Dec 2012 at 10:13 PM, by Guest
gisteren gebeld door sympathiek klinkende jonge man,kon na 3x weigering van mijn bankrekening te noemen,niet verder en gaf ervaren medewerker aan de telefoon die bij hoog en bij laag beweerde een bonafide organisatie tezijn en beweerde zonder mijn pasnummer niets met mijn gegevens te kunnen;naam,geboortedatum en bankrekeningnummer.
het bedrijf hete nu service dienst nederland maar met dezelfde beloftes als eerder genoemd,

pas op,fishing door de telefoon!

Fri, 4 Jan 2013 at 5:13 PM, by Guest
Vandaag ook gebeld, wist wel gelijk dat t niks was. Meisje was wel heel vriendelijk (te), dus ik heb haar 15 minuten laten praten. Ik had bijna haar telefoonnummer te pakken!!!

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[294 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[111 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo