Eurowinst een eerlijk bedrijf?
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: Admin | Via Artikel Post
Gezien: 2947 |
Aantal woorden: 713 |
Datum: Fri, 11 May 2012 |
16 commentaar
Krijg zojuist een telefoontje van een onbekende man, hij noemde wel een naam maar die ben ik al vergeten. Enthousiast begint hij zijn verhaal. "Doet u mee aan lotterijen en wint u wel eens wat?". Ik denk gelijk; "Oh daar gaan we weer". Maar het is vrijdag, ik heb een goede bui en ik doe dus gezellig met de man mee. "Ja ik heb wel eens mee gedaan maar eigenlijk nooit iets gewonnen vertel ik hem. De onbekende man geeft aan dat hij een oplossing heeft voor dit probleem. Zijn bedrijf biedt een service met betrekking tot het vergroten van de winstkans en hij begint dit uit te leggen.
Ze hebben IT-mensen in dienst die via de diverse sites uitzoeken welke prijsvragen er allemaal bestaan. Dankzij de kennis van de IT-ers weten zij ook prijsvragen / lotterijen te vinden die niet helemaal bovenaan staan bij Google. Vervolgens doen zij voor jou mee aan ongeveer 300 prijsvragen & lotterijen per maand. De winstkans is hierdoor dus heel groot. En deze service kost je slechts 24,95 euro per maand en je kunt ook gewoon op ieder gewenst moment stoppen. De man vertelt ook dat er al diverse auto's / Espresso apparaten / vakantiereizen / etc. gewonnen zijn door hun klanten. Ik vind het zelf een origineel idee. Zelf zou ik de tijd niet hebben om aan 300 spelletjes / prijsvragen / trekkingen / lotterijen mee te doen. Maar als je dat kunt laten doen dan is het opeens wel mogelijk.
"Wat is de adder?" vraag ik. "Niets! Maar om eerlijk te zijn, je moet wel voor de 22e van de maand opzeggen want anders loopt het contract gewoon door. Maar opzeggen kan heel eenvoudig telefonisch of per e-mail. Het is allemaal geheel eerlijk." krijg ik als antwoord. "Wat vindt u er van?" vraagt hij met nog steeds hetzelfde enthousiasme.
"Per e-mail opzeggen? Wat is dan dat e-mailadres?" vraag ik. Ik wil namelijk even naar een website kunnen kijken of via Google kijken of mensen iets hierover hebben geschreven. "Sorry meneer, die informatie heb ik niet. En dat weet ik ook niet, we doen alles telefonisch." zegt hij. Ik laat weten dat het dan ophoudt omdat ik niet via de telefoon wil bestellen. En op de vraag of hij iets kan toesturen krijg ik wederom te horen dat alles telefonisch en per e-mail gaat. Dus ik geef aan dat het dan echt over gaat.
"Oh wacht", zegt hij dan opeens, "ik zie het al op mijn papiertje staan. Uw opzegging meneer kunt u sturen aan info@eurowinst.com". Dus ik type dit razendsnel in mijn browser maar krijg een foutmelding. Dus ik vraag nogmaals of het eurowinst.com is. Hij bevestigd dit en dus ga ik naar de site http://who.is en vraag de domeinnaam daar op. Daar kan ik zien dat deze domeinnaam eurowinst.com nog niet eens geregistreerd is. Gewoon vrij en dus nog beschikbaar. Mijn eventuele opzeg e-mail zal dus nooit aankomen en dit vertel ik hem ook. Eerst stelt hij nog dat het e-mailadres alleen zal werken voor klanten. Ik leg hem uit dat NIEMAND kan mailen naar dat adres omdat het gewoonweg niet bestaat. "Ja maar ik zit u toch geen lucht te verkopen!?", vertelt hij mij en de enthousiaste toon is inmiddels verdwenen. Ik zeg daarop "Dat weet ik niet, maar het is wel vreemd allemaal!". "Nou meneer, dan maar niet!" en hij hangt op.
Ik ben dus enthousiast over het idee. En meer mensen vermoedelijk. Maar hier zit toch een luchtje aan. Je ziet regelmatig bij televisie programma's zoals Kassa / Radar / Opgelicht / In je recht - dat mensen aan de deur of via de telefoon iets hebben gekocht en nu met diverse aanmaningen en soortgelijke problemen zijn komen te zitten. Ik ben dus blij dat ik er niet op in ben gegaan.
Over de Auteur
Arne de Vos, webdesigner / ondernemer bij AdCon.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen