Financieel woordenboek
PDF versie | Print Versie | Html Versie
Auteur: stijndriessen | Via Artikel Post
Gezien: 4578 |
Aantal woorden: 305 |
Datum: Fri, 5 Feb 2010 |
0 commentaar
Soms is het toch lastig wanneer er jargon gesproken wordt in een bepaalde industrie. Nu valt dat niet altijd mee, en is zeer vervelend omdat dit kan leiden tot miscommunicatie.
De ene branche is hierin nog erger dan de ander, maar waar het voornamelijk belangrijk mee is, is wanneer er geld mee gemoeid is. Kijk bijvoorbeeld eens naar verleidelijke reclame waar veel jargon in kleine lettertjes is opgenomen waar daardoor stiekem veel mensen erin 'geleid' zijn.
Verantwoordelijk ondernemen is wanneer je het duidelijk maakt naar je (potentiële) klanten wat je precies bedoelt met bepaalde dingen. Daarom vind ik het initiatief van Ribank Direct bijvoorbeeld erg goed, waarbij ze een woordenboek op de site hebben waar alle begrippen omtrent het lenen van geld in zijn opgenomen.
Niet alleen om de klant er niet in te leiden is zo'n woordenboek handig om op te nemen op je eigen website. Maar denk bijvoorbeeld ook eens aan de mogelijkheden die zoiets biedt om je dienst nog beter uit te leggen. Hoe vaak overkomt het wel niet dat bij dienstverleningen het allemaal 'vaag' is, waardoor de (potentiële) klant snel kan afhaken? In additie zorgt het ook nog voor meer vertrouwen.
Het hebben van een woordenboek op je website zorgt dus voor:
- Maatschappelijk verantwoord ondernemen;
- Mogelijkheid om alles te verhelderen;
- Extra vertrouwen.
Heb jij al een woordenboek op je website? Of een F.A.Q. pagina die vrijwel identiek hieraan is?
Over de Auteur
Stijn Driessen is marketeer bij Easy Internet Marketing. Tijdens zijn werk bezoekt hij vele websites om te kijken wat deze goed doen en wat ze minder goed doen om hier vervolgens van te leren en dit terug te koppelen naar de klant.
Easy is gespecialiseerd in Website en Zoekmachine optimalisatie.
Gerelateerde artikelen
- deel dit artikel met anderen
Beoordeling: Nog niet beoordeeld
Login om te stemmen