Verbluffende training in slechts 4 minuten met Tabata training - Artikel Post - Artikel Marketing

Verbluffende training in slechts 4 minuten met Tabata training

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: markdenver
Gezien: 537 | Aantal woorden: 594 | Datum: Tue, 21 May 2013 | 0 commentaar

Tabata is een vorm van hoge intensiteit training. Deze manier van training is veel effiencter dan een gewone cardio training. Daarnaast is de duur ook nog eens veel minder. Klinkt bijna te mooi om waar te zijn of niet? Kortere trainingen en meer resultaat, het is toch echt waar!

Hoge intensiteit voor gevorderen

Is Tabata voor iedereen? Dat denk ik niet. Door de hoge intensiteit moet je wel behoorlijk fit zijn. Overleg het daarom ook altijd eerst met je dokter of iemand die er verstand van heeft. Een Tabata workout duurt slechts 4 minuten. De training bestaat uit 8 intervallen waarbij iedere interval bestaat uit 20 seconden trainen op hele hoge intensiteit, gevolgd door 10 seconden rust.

Hoe is Tabata te gebruiken

Je kan Tabata op heel veel manieren gebruiken. Je kan het gebruiken bij alle cardio oefeningen zoals rennen, roeien, crosstraining en bijvoorbeeld touwtje springen. Het is ook te gebruiken voor krachttraining zoals bij chinups, pushups en zelfs bankdrukken. Let dan wel erg goed op welk gewicht je wilt gebruiken. Pak liever een te licht gewicht dan te zwaar want door de hoge intensiteit gaat het sowieso wel zwaar worden.

Voordelen van Tabata

Tabata kent vele voordelen zoals verbeteren in zowel aerobe en anarerobe systemen. Door de korte trainingstijd is Tabata training natuurlijk ook veel efficiënter dan welke trainingsmethode ook. Het metabolisme van de atleet wordt ook nog verhoogd, wat dus zorgt dat je zelfs na de training meer calorieen zal gaan verbranden.

Naast lichamelijk heeft het ook nog geestelijk voordelen. Door de hoge intensiteit zal je doorzettingsvermogen zeker op de proef worden gesteld. 20 seconden kan dan in eens heel erg veel lijken!

Zijn er dan ook nog nadelen

Tabata kent vooral voordelen echter heeft het natuurlijk ook wel nadelen. Het is niet voor iedere geschikt, zeker niet voor mensen die last hebben van hoge bloeddruk of van hun hart. Laat je daarom altijd controleren door een dokter voordat je er aan begint.

Als je gezond en fit bent is het zeker iets om eens mee aan de slag te gaan!

Lees hier verder over Tabata training



Over de Auteur

De laatste jaren heb ik mij gespecialiseerd in kennis over efficiënte  trainingen. 

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[292 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[111 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[94 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo