Eiwitten & sporten | Tips - Artikel Post - Artikel Marketing

Eiwitten & sporten | Tips

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: | Via Artikel Post
Gezien: 132 | Aantal woorden: 574 | Datum: | 0 commentaar

 Proteïnepoeder wordt vaak verkeerd gebruikt door beginnende krachtsporters

Veel sportschoolbezoekers nemen vaak proteïnepoeder waardoor ze snel aan hun eiwitten komen, maar vervangen deze eiwitshakes voor een echte eiwitrijke maaltijd. Helaas is dit een slechte methode omdat proteïnepoeder slechts een supplement is, en niet alle dagelijkse benodigde voedingsstoffen bevatten. Buiten het feit dat je dagelijks ongeveer 30% eiwitten nodig hebt (als sporter 40% eiwit), heb je ook koolhydraten en goede (onverzadigde) vetten nodig.

 

Een eiwitrijk dieet, wat is dat precies?

Een eiwitrijk dieet is een dieet waarbij je hoog in je eiwitten zit. De juiste verhouding is dan 40% eiwit, 30% koolhydraat en 30% vet.  Als je wilt afvallen is de inname van voedingsvezels erg belangrijk. Door voedingsvezels blijf je langer verzadigd en zul je minder snoepen, en je stoelgang blijft goed op gang. Sommige mensen die hoog in hun eiwitten zitten kunnen moeilijker naar de wc, daarom is het belangrijk om vezels te nemen zoals bijvoorbeeld: cacaopoeder, zemelen, havermout en ga zo maar door.

 

Welke voeding is het beste voor een eiwitrijk dieet?

Eiwitrijk voedsel is er in alle soorten en maten. Je hebt websites die gratis eiwit recepten  aanbieden, wat erg handig is voor variatie in je voedingspatroon. Voornamelijk kun je de beste eiwitten uit kipfilet, eieren, biefstuk, zalm, tonijn, garnalen, kabeljauwfilet, avocado halen.  Eiwitten zitten ook in zuivel zoals kaas en melkproducten. De laatste producten raadt ik absoluut af, omdat kaas en melk veel vetten bevatten. Daarnaast ben ik ook geen fan van het drinken van calorieën. Een klein voorbeeldje: als het warm is en je veel dorst hebt, drink je veel, en als je melk drinkt gaan de calorieën echt super snel naar binnen, en dat wil je niet geloof me! 

MAAR LET OP!

Een teveel eiwitten is niet goed voor je lichaam, en niet bevorderlijk voor je nieren is uit onderzoek gebleken. Als je voedingstips nodig hebt kun je altijd terecht bij een professionele voedingsdeskundige of een personal trainer bij jouw in de buurt.

 

 

 

 

 

 

 

 



Over de Auteur

Voedingsadviseur en Internet marketeer.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[393 geplaatste Artikelen] feed
Janwillemhar1990
[147 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[125 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[120 geplaatste Artikelen] feed
artikelplaatsen
[113 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo