Stoppen met piekeren en leren positief denken: hoe? - Artikel Post - Artikel Marketing

Stoppen met piekeren en leren positief denken: hoe?

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Psyquin
Gezien: 1776 | Aantal woorden: 652 | Datum: Sun, 8 May 2011 | 0 commentaar

 

Stoppen met piekeren en leren positief denken: hoe?

Leer positief denken. Doorbreek negatieve gedachten en de cirkel van piekeren. Interactieve zelfhulp biedt u stap voor stap begeleiding. En deze vorm van online hulpverlening (e-hulp) is zeer voordelig! Wat heeft u over voor een rustiger leven zonder overmatig zorgen maken?  http://www.psyquin.nl/minder-piekeren 





Piekeren is nadenken op een zinloze manier

Soms is het nuttig en zinvol om na te denken over gebeurtenissen die komen gaan. Zo kun je je voorbereiden en sta je wellicht steviger in je schoenen. Piekeren is een vorm van nadenken over je problemen die niet tot oplossingen leidt. Je gedachten gaan in cirkels rond en je energie raakt snel op door het vele nadenken. Overmatig piekeren leidt tot angst, spanning, zorgen en vermoeidheid. 

Waarom piekeren we dan?

Zelfs al zou je willen stoppen met piekeren, vaakt lukt dit piekeraars niet. Dit heeft te maken met een vals gevoel van controle dat piekeren. geeft. Ga na, of dit voor u ook zo is. Nadenken over mogelijke of daadwerkelijke problemen is ook een soort voorbereiding op wat u (mogelijk) allemaal staat te wachten. En natuurlijk komt u liever niet voor vervelende verrassingen te staan. Zo kan piekeren een manier zijn om grip te houden op u leven. Maar de 'controle' is in feite niet echt, want terwijl u zich zorgen maakt gaat het leven toch door. 

Doorbreken van een gewoonte

Niemand vindt het vervelend om de controle uit handen te geven. En dat is wel wat u - voor uw gevoel - doet wanneer u zou stoppen met veelvuldig nadenken over problemen en u zorgen maken. Waar zou u eigenlijk over moeten nadenken wanneer u niet over uw zorgen nadenkt? Zelfs wanneer u zou willen stoppen met nadenken, zullen er toch nieuwe gedachten voor in de plaats moeten komen,

Er zijn manieren om de piekergewoonte te veranderen. Door langzaamaan negatieve gedachten om te buigen tot neutrale, nuttige gedachten die wel tot een oplossing leiden. Een meer constructieve manier van denken aanleren. Meer ontspanning vinden en de controle krijgen over die cirkel van gedachten.

Interactieve zelfhulp kan u daarbij helpen. En deze vorm van online hulpverlening (e-hulp) kost u bijna niets! Wat heeft u over voor een rustiger leven zonder overmatig zorgen maken?  

Leer positief denken. Doorbreek uw piekergewoonte en negatieve gedachten. http://www.psyquin.nl/minder-piekeren 

 

 

Over de Auteur

Psyquin is een interactieve zelfhulpwebsite die mensen sterker maakt. Via interactieve online modules werkt u zelf aan milde psychologische klachten, zoals faalangstovermatig piekeren en slaapproblemen.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[219 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[103 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[85 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo