Goed eten en endorfines tegen moe zijn - Artikel Post - Artikel Marketing

Goed eten en endorfines tegen moe zijn

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: interessant1
Gezien: 656 | Aantal woorden: 576 | Datum: Fri, 2 Nov 2012 | 0 commentaar

Onze wereld is zo verandert dat steeds meer personen zich moe voelen. Bij hen werkt een goede nacht slapen of een relaxt weekend niet altijd om de dag daarna voldoende energie te hebben. Dit is natuurlijk erg vervelend omdat je concentratie level lager is net als je productiviteit. Daarnaast kan het ook je humeur aantasten.

In dit artikel bespreek ik hoe voeding en endorfines kunnen helpen om je goed te voelen. En meer energie te krijgen.

Op welke manier eet jij?

Als jij je energiepijl wilt verhogen is een eerste stap, weten wat je eet. En de invloed daarvan op je energie level. Sommige producten zorgen voor geen energie, andere zorgen voor energie, maar ook voor een dip. En natuurlijk is er ook voedsel die de energie geeft die jij nodig hebt zonder er problemen aan te ondervinden.

Wil jij meer energie krijgen? Begin met ontbijten er zijn diverse onderzoeken die aantonen dat ontbijten goed voor je is. Sterker nog, het bevordert je concentratie vermogen en daarbij snack je ook nog minder!

Er zijn natuurlijk zat smoesjes om niet te ontbijten, maar als jij het moe zijn zat bent, kan je daar wel over heen stappen.

Of je nou geen tijd genoeg hebt, of ’s ochtends geen honger hebt. Doe er wat aan sta 15 minuten eerder op of leer je lichaam in stapjes om in de ochtend ook wat te eten.

Een andere manier om meer energie te krijgen is het eten van langzame koolhydraten en het vermijden van snelle suikers. Spreidt de porties niet te ver uit elkaar, zodat je energie op pijl blijft. Langzame koolhydraten zorgen voor een langere periode voor een constante energie stroom. Als je te lang wacht, duurt het te lang voordat de ‘nieuwe’ energie is vrijgekomen en voel jij je alsnog futloos.

Laat die enedorfines vrijkomen

Endorfines laten je goed voelen, deze neurotransmitters zorgen dat jij je blij, euforisch of gelukkig voelt. Wie wil dat nou niet? Je snapt natuurlijk wel als jij in deze mindset zit alles wat jij doet je makkelijker af gaat.

Zoals stress energie slurpt, zorgt dit ervoor dat er een soort van energie vrijkot. Om dit bewust te doen, is het van belang om te achterhalen, wanneer jouw endorfines vrijkomen. Een veelkomende manier is hardlopen, als jij genoeg inspant komen endorfines vrij, daarom zijn sommige mensen ‘verslaafd’ aan hardlopen.

Andere manieren zijn door te lachen, het contanct met vrienden en muziek. Activiteiten kunnen ook voor endorfines zorgen, maar deze zijn vaak persoonsgebonden. Het is dus aan jou om deze te vinden en dan te gebruiken!



Over de Auteur

-

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: Nog niet beoordeeld

Commentaar

Geen commentaar geplaatst.

Commentaar toevoegen

Jouw naam:


Jouw email:


Commentaar

Type de code over die je hieronder ziet (beveiliging tegen Spam en geautomatiseerde aanmeldingen)

Visual CAPTCHA


Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[264 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[107 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[90 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo