Het SI Gewricht - Artikel Post - Artikel Marketing

Het SI Gewricht

PDF versie | Print Versie | Html Versie Auteur: Christian
Gezien: 996 | Aantal woorden: 476 | Datum: Sat, 9 Jun 2012 | 0 commentaar

Het SI Gewricht, of Sacro-iliacale gewricht, bevindt zich onderin de rug aan beide kanten van de wervelkolom. Het gewricht kan nauwelijks bewegen maar veel problemen veroorzaken. Pijn in de onderrug wordt vaak veroorzaakt door dit gewricht.

Klachten

Er zijn verschillende soorten klachten die op kunnen treden aan het gewricht. Vrouwen krijgen vaak last van het SI Gewricht na de zwangerschap. De verbindingen van het gewricht worden tijdens de zwangerschap soepeler gemaakt door het hormoon relaxine. Het gewricht moet soepeler worden om de baby meer ruimte te geven.

Het kan voorkomen dat bloed zich gaat nestelen in de gewrichten, artitris wordt dit genoemd. Ook het SI Gewricht is gevoelig voor artitris. In sommige gevallen moet het geïnfecteerde bloed door middel van een operatie worden weggehaald.

De derde vorm van klachten is letsel. Tijdens bijvoorbeeld een ongeluk kan het gewricht letsel oplopen wat kan leiden tot pijn.

Behandeling

Er zijn verschillende behandel methoden voor een pijnlijk SI Gewricht. De meest voorkomende is medicatie. De huisarts schrijft vaak paracetamol, ibuprofen of een ander pijnstillend middel voor om de pijn te verminderen.

Regelmatig worden mensen met klachten aan het SI Gewricht doorgestuurd naar de fysiotherapeut. De behandeling bij een fysiotherapeut is vrij intensief en duurt vier tot zes weken. Vaak zijn de klachten na de behandelperiode verdwenen.

De laatste behandelmethode is middels een operatie. Gelukkig komt dit maar zelden voor. Een chirurg zal het kraakbeen verwijderen en de twee botten aan elkaar maken met schroeven en platen. Dit biedt de mogelijkheid voor het gewricht om weer aaneen te groeien.

Klachten voorkomen

Voorkomen is natuurlijk beter dan genezen. Klachten aan het SI Gewricht kun je op een aantal simpele manieren voorkomen. Allereerst moet je het gewricht voorbereiden voordat je gaat sporten: zorg dat je een goede warming-up doet. Door veel te sporten worden de spieren in de rug sterker waardoor er minder snel klachten opspelen. Schokdempende schoenen helpen ook klachten te voorkomen. 

Op de website SIGewricht.net vindt je meer informatie over het SI Gewricht, klachten en het voorkomen daarvan.



Over de Auteur

Christian is blogger en eigenaar van de website SI Gewricht.net. Op deze website wordt informatie gegeven over het SI Gewricht.

Gerelateerde artikelen


- deel dit artikel met anderen


Beoordeling: 5.0

Commentaar

Geen commentaar geplaatst. Commentaar gesloten.

Artikel Kenwoorden



Top Auteurs

gerardkempers
[308 geplaatste Artikelen] feed
Posterwinkel
[123 geplaatste Artikelen] feed
sannevermeulen
[112 geplaatste Artikelen] feed
Niels78
[101 geplaatste Artikelen] feed
LoraineQuel
[76 geplaatste Artikelen] feed
Relatiegeschenken Gullegever.nl
[75 geplaatste Artikelen] feed
Sjoerd de Groen
[73 geplaatste Artikelen] feed
RBOnline
[72 geplaatste Artikelen] feed
bvvught
[66 geplaatste Artikelen] feed
JennyL
[59 geplaatste Artikelen] feed


artikelpost logo